Pepino - dressage & breeding

Direktlänk till inlägg 19 juli 2010

Fina Hero

Av Sara - 19 juli 2010 22:16

Var uppe i god tid idag och red Hero vid 8.30 Han var pigg men duktig och gick riktigt avspänt och fint efter 10 minuter. Zacke fick vila idag efter en hektisk helg med provridning och lektion. Var klar i stallet med mockning och allt vid 10.30 och hann lagom samla in alla stona innan Agneta kom. Farolera var dräktig idag! Pappa är Razonado. Det blir nog riktigt bra med den kombinationen! Ann kom och hälsade på. Hon hade redan hästabstiens efter en hästlös helg. Polaco åkte ju i fredags. Så vi tog en rundtur och var nere och kelade lite med 2-åringarna på betet. De har växt så det knakar! Leviton är nog knappt 160 cm medan både Kairo & Jerez är 162-163 och känns gigantiska! Vi åt lunch och fikade och snackade häst. Väldigt trevligt!

Fick en beställning på Teddy som fick utföra sina plikter och sända sina simmare till Småland. Ett litet partbreed-PRE sto som väntar på dem!

På kvällen blev det mera stalljobb med att köra hö, vattna och pyssla lite med hingstarna. Efter en tur till posten och apoteket har jag nu suttit i telefon sedan kl 19 med PRE-styrelsen och kunder. Är helt slut i huvudet nu och funderar på vad som kan finnas att äta i skafferiet? Kan man laga mat nu? Ja, det kan man nog säger min mage...

Trazzel & Teddy i hagen

    

 
 
Ingen bild

Ingrid

20 juli 2010 11:48

Finfina Pållar! Får välja lämplig till Jocosa nästa vår! Ann - har du svår abstinens för du gärna komma över till mig och pussa på mina som ju finns på närmre håll! Har nu även ett 171cm stort lusitanosto i hagen! Sveriges största?

 
Jossan

Jossan

20 juli 2010 23:21

Man blir glad när de är dräktiga :) Sen hoppas man bara att de håller sig dräktiga tills det är dags för en fölis att komma ut redo att möta världen! :D

http://himmelskadrommar.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 4 december 2016 20:45

Så har vi varit iväg på några LA, jag & Hugo. Förra helgen red jag hela programmet och kände mej nöjd, men på filmen såg vi ut som om Hugo hade tuggumi under fötterna och jag passiv i sadeln, som vanligt, suck... Jag nöjde mej och plockade inte upp h...

Av Sara - 21 november 2016 19:25

Helgen har gått och så är det måndag igen. I fredags var jag en sväng på HFRK, som arrangerade Nationella dressyrtävlingar i dagarna tre. Pepino Dressage & Breeding sponsrade PSG-klassen på fredagen och då var jag givetvis på plats för att titta och ...

Av Sara - 17 november 2016 20:36


Igår var det som vanligt dags för Amanda-träning med Hugo, och det är veckans höjdpunkt. Nu när jag sedan några år tillbaka, tränar varje vecka, fattar jag inte hur jag gjorde innan? Eller rättare sagt, det gör jag egentligen visst... Den utveckling ...

Av Sara - 14 november 2016 20:03


Ja det är nya tider här på Pepino, men det har ni ju iofs märkt redan med alla förändringar som skett senaste året. Och de fortsätter... Vi byter namn, Pepino PRE kommer framöver att heta "Pepino dressage & breeding" och det är precis vad det ska han...

Av Sara - 28 september 2016 19:43


Idag var det dags för träning med finaste Hugo för Amanda. Sedan jag sist skrev om hu knäckt jag var för att jag är så kass på att rida, så har jag tagit mej själv i kragen. Ja, det finns oändligt många som är sååå mycket duktigare på att rida än jag...

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards