Pepino - dressage & breeding

Alla inlägg den 15 juli 2010

Av Sara - 15 juli 2010 14:52

Idag äntligen kom jag ihåg att ta med mej videokameran ut i hagen när jag släppte ut pojkarna. Så många gånger har man ju stått där och tänkt att man skulle filma dem när de precis kommer ut och är så livsglada och vackra! Men aldrig att jag gjort det förr!

Idag blev det Trazzel som fick bli förevigad i rörlig bild. Han och Teddy är så coola och snälla att de kan gå bredvid varandra med stona tre meter ifårn dem på andra sidan staketet.

I morse åt jag frukost på terassen och red sedan Hero. Det var inte riktigt lika varmt idag även om vi båda var sjöblöta av svett efter 20 minuters ridpass. Han var sååå duktig idag! Longerade bara honom 4-5 varv i trav, men han verkade helt lugn så jag satt upp. Han jobbade på väldigt fint och börjar kunna spänna av och inte stressa upp sej alls. Det blev en ny prövning i tisdags för jag har bytt hage till alla betäckningsstona och de går numera vid ridbanan. Ganska påfrestande för en 3-årig hingst att ridas med brunstiga ston framför näsan. Men han klarar det fint! Idag gnäggade han bara ett par gånger och utan något stök alls. Duktig kille! Zancado är mycket intresserad av dem, men har glömt vad det är man ska göra. Han vill bara titta men är helt tyst!

I kväll ska jag iväg till Ann med en kund som ska provrida Polaco. Hoppas det går bra!


Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards