Pepino - dressage & breeding

Alla inlägg den 12 juli 2010

Av Sara - 12 juli 2010 22:53

Det är mitt nya motto. Eftersom jag ju älskar värme och hatar kyla så vågar jag mej absolut inte på att klaga på vårt nuvarande klimat. I stället anpassar jag mej! (Visst låter det bra) Nåväl, i morse hoppade jag ur sängen kl 06.00 och var i sadlen på Hero  06.45 Då var det hyfsat behgaligt och jag var bara lite svettig. Hero fick sej en skön dusch efter avslutat pass och kom in i nymockad och välhalmad box. Jag tog mej an Zacke och kl 08.00 var vi i igång på ridbanan. Då var det redan 25 grade och skitvarmt! Både Zacke och jag var gensomsvettiga efter 30 minuters arbete. Pust! De andra grabbarna fick vara ute en timme var för kl 9 så är bromsarna så agressiva att ingen häst vill vara ute i solen.

Camilla kom och vi tog kaffe i skuggan på vårt nya trädäck. Helt underbart! Sedan mockade vi klart och gjorde även vid hela stostallet och tog in alla stona. De fick tillbringa dagens varmaste timmar inomhus och verkade väldigt nöjda med det!

Agneta var här och vi kollade fem ston. Körde vatten till småkillarna och höade och vattnade till storkillarna igen. SEN - the BEACH!!! Packade en kylväska med en sen lunch och dricka. Det var helt underbart att tillbringa några timmar i och vid vattnet!

När jag kom hem var det dags att tappa Teddy och seminera ett sto. Därefter fick alla tjejerna komma ut igen. Det blåste en het vind i kväll, men det svalkade ändå lite och stona var helt tokiga och sprang och hoppade glädjeskutt! Härligt!

I kväll har Linda & Stefan varit och grillat lite med oss. Nu åskar det och blixtrar, men inget regn tyvärr. Det behövs nu.

Nu blir det sängen, i morgon är det tidig start igen!

  

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards