Pepino - dressage & breeding

Alla inlägg den 4 juli 2010

Av Sara - 4 juli 2010 11:51

Foto Kim Paulin

        

Av Sara - 4 juli 2010 09:43

Igår var det otroligt varmt ovh jag red mitt pådagen. Men märkligt nog så känner man inte det när man väl sitter till häst. Sedan att det ser ut som om det vita linnet sitter kvar på kroppen när man tagit det av sej, och att ridbyxorna är fastklistrade längs benen det är en annan sak. Igår gick det iallafall mycket mera kontrollerat till. Jag hann för det första värma upp en stund på egen hand. Sedan fick jag jobba i trav med öppnor och slutor och travökningar. Här kunde Teddan glänsa! Miguel var mycket nöjd med oss och vi gick över till den spanska skritten. Teddy har alltid bara velat lyfta höger ben, men efter 10 minuters övning gick han flera steg kontrollerat och i balans. Häftigt! Fick konkreta och bra tips på hur jag ska träna det själv hemma sedan. Efter detta fick vi prova på lite passage. Det gick inte riktigt lite enkelt men några steg här och där som var riktigt luftiga, bäriga och fina. Skoj!

Teddy fick ett bad och sedna stå i trailern med hö och vatten i skuggan. Stannade kvar och åt lunch och tittade på ett annat ekipage innan det bar av hemåt igen. På kvällen var det "ryttarmiddag" hos en av deltagarna och vi satt ute länge och njöt av god mat och mycket hästsnack. Miguel var på strålande humör sedan Spanien besegrat Paraguay i fotbollen. Viva España!

Bilder från fredagens pass. Foto Annica Christensen

    


Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards