Pepino - dressage & breeding

Alla inlägg den 30 juni 2010

Av Sara - 30 juni 2010 22:30

Idag bestämde jag mej för att gå upp lite tidigare än vanligt för att kunna sitta på första hästen kl 8. Fodrade således kl 7 och gick sedan in för frukost. Nu blev kl 8.30 innan jag satt i sadeln på Zacke, men ändå. Zacker var superduktig idag, avspänd och trevlig. Efter avslutat pass skrittade jag ut en sväng oxå. Första gången vi var så långt hemifrån, men Zacke fixade det fint!

Teddy fick oxå ett arbetspass på banan innan det var dags för Galopes första träningsdag. Jag har nu bestämt att Galope ska åka till Danmark på utställning i mitten av augusti. Så jag har 6 veckor på mej att få honom i form. Han har tyvärr tappat lite i vikt under betäckningssäsongen, så nu är det full gödning och träning som gäller. Idag började vi med skritt läng spåret, stanna när matte stannar, starta igen när matte går och lite trav när matte springer långsamt. Han var superduktig! Och han är så otroligt STOR! Jag fick ont i nacken av att hela tiden hålla ögonen på honom för jag var tvungen att titta så högt upp!

Kl 11 kom Agneta och kollade dagens ston. Fick beställning på Teddan och Trazzel hade ett sto att betjäna.

Var iväg en sväng på eftermiddagen med min mamma. Skönt att komma ifrån gården emellanåt.

Ikväll har jag och Anna målat och grillat korv åt grabbarna som snickrat på vårt trädäck.

Vill tipsa om en ny länk här på min blogg, Mariennes blogg!

Sist en bild på ett efterlängtat litet Teddy-föl. Eleonor Söderberg är stolt uppfödare och mamma är korsningsponny Augusta!

  

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5 6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards