Pepino - dressage & breeding

Direktlänk till inlägg 24 juni 2010

Ridning i hettan!

Av Sara - 24 juni 2010 15:22

Nu är det äntligen sommar, sommar och sol! Så här lagom till midsommar så kom den äntligen!

Igår hade vi full dag här hemma, så hann inte blogga. Men jag gör en sväng inom här nu, för sen ska jag ta en dusch och vila ett par timmar innan nattarbetet på djursjukhuset börjar kl 18. Har jag tur kan jag gå hem kl 00.00, men det är ovanligt, och annars rullar det på till 7 i morgon bitti.

Idag har vi som vanligt skött alla stallsysslorna och lite till. Anna målar våra utemöbler som står utanför stallet och jag har tagit hagrundorna. Granskat alla stona och kollat så att de har vatten, inga nya sår, medicinerat dem som står på penicillin eller Hippotrim och fixat med saltstenar åt alla. I morse var det två unga rävar som lekte nere i unghingstarnas hage. De märkte inte när jag kom så jag kunde stå och njuta av dem i flera minuter. Helt underbara!

Red Teddan på förmiddagen. Först på ridbanan och sedan skrittade vi ut en sväng.Tog med hundarna så fick de oxå en lite promenad.

Fick semin med posten och har seminerat den damen och nu har precis Hero fått sitt träningspass. Han är så smal den lille stackaren och jag fattar faktiskt inte riktigt varför. Jag fullkomligt öser i honom mat och han stressar inte i hagen så det är väl att han växer som tar så mycket energi. Han är nästan 5 cm överbyggd nu så han har lite mera att växa i...

Hero & jag!

              

 
 
Milldoff PRE

Milldoff PRE

24 juni 2010 20:32

Så otroligt fin han är Hero!!!Och han som precis har blivit inriden - vilken begåvning :-) :-)
Helt underbar :-)

Kram kram

http://www.milldoff.se

 
Ingen bild

Russin

24 juni 2010 21:22

Vilken fantastiskt vacker häst. Är själv gammal halvblodsägare, men om jag någonsin kommer att köpa häst igen, kommer jag absolut att vilja ha en vacker PRE.

 
Ann

Ann

25 juni 2010 09:37

Vill önska dig en riktig trevlig och skön midsommar!
kram Ann

http://annrosdahl.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Ingela R

26 juni 2010 10:05

Fortsatt trevlig midsommar till er både folk och fä. Hero är så fin så fin.
Funderade lite var Danza, Iberica och Delfinus finns och hur de utvecklats fram till nu och om man kan hitta nytagna bilder på dem, deras meriter idag m.m Är nyfiken på vad som hänt med dem. Även lilla valpen, som inte är så liten längre, var länge sedan du skrev om.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 4 december 2016 20:45

Så har vi varit iväg på några LA, jag & Hugo. Förra helgen red jag hela programmet och kände mej nöjd, men på filmen såg vi ut som om Hugo hade tuggumi under fötterna och jag passiv i sadeln, som vanligt, suck... Jag nöjde mej och plockade inte upp h...

Av Sara - 21 november 2016 19:25

Helgen har gått och så är det måndag igen. I fredags var jag en sväng på HFRK, som arrangerade Nationella dressyrtävlingar i dagarna tre. Pepino Dressage & Breeding sponsrade PSG-klassen på fredagen och då var jag givetvis på plats för att titta och ...

Av Sara - 17 november 2016 20:36


Igår var det som vanligt dags för Amanda-träning med Hugo, och det är veckans höjdpunkt. Nu när jag sedan några år tillbaka, tränar varje vecka, fattar jag inte hur jag gjorde innan? Eller rättare sagt, det gör jag egentligen visst... Den utveckling ...

Av Sara - 14 november 2016 20:03


Ja det är nya tider här på Pepino, men det har ni ju iofs märkt redan med alla förändringar som skett senaste året. Och de fortsätter... Vi byter namn, Pepino PRE kommer framöver att heta "Pepino dressage & breeding" och det är precis vad det ska han...

Av Sara - 28 september 2016 19:43


Idag var det dags för träning med finaste Hugo för Amanda. Sedan jag sist skrev om hu knäckt jag var för att jag är så kass på att rida, så har jag tagit mej själv i kragen. Ja, det finns oändligt många som är sååå mycket duktigare på att rida än jag...

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5 6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards