Pepino - dressage & breeding

Alla inlägg den 14 juni 2010

Av Sara - 14 juni 2010 21:34

Jag säger det igen, Heroico...  Vilken underbar häst! Idag tog jag premiär ridturen på honom. Hämtade honom från hagen, band upp honom i stallgången och borstade och kratsade hovar.  Tänk så skoj det är med unghästar, man blir helt lycklig över att alla fyra benen går lätt att lyfta och att den står snällt i stallgången! Sadlade och tränsade och tog ut honom på ridbanan. Trazzel & Galope går precis utanför, och om jag ska rida någon av hingstarna brukar jag ta in dem först, men jag tänkte testa hur Hero tog sällskapet. Han brydde sej överhuvudtaget inte om dem och ganska snabbt tappade åskådarna oxå intresset och återgick till att beta. Red Hero i alla gångarter och jag dog nästan av eufori i galoppen. HELT FANTASTISK BEHAGLIG! Snälla fina härlig häst! Återigen, det är en väldigt speciell känsla att sitta och rida på Zagals söner. Tyvärr finns de ju i begränsad upplaga så jag är tacksam över alla som jag får uppleva!

Agneta var här och kollade ston. Frys-stoet hade ovulerat enligt planerna så nu håller vi alla tummar och tår. Två andra var oxå klara och får nu två veckors bete i lugn och ro i hopp om att magen jäser. Denna veckan har vi inga dräktighetsundersökningar, men nästa vecka är det ett helt gäng! 7-8 stycken tror jag. Imorgon ska det komma tre nya damer vilket passar fint eftersom alla som är här just nu är färdigbetäckta för tillfället.

Solen har äntligen tittat fram idag och vi har haft nästan 20 grader. Sköööönt! Vi fick hem 30 ton singel i morse så hela kvällen har ägnats åt att köra ut och räfsa. Helt slut i axlar och armar nu, men fint blir det!!

Fick en hälsning av Kristina & Principen. De trivs väl tillsammans och visst syns det på denna fina bilden!

  

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5 6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards