Pepino - dressage & breeding

Alla inlägg den 10 juni 2010

Av Sara - 10 juni 2010 21:49

Ja det blir ju bara det kvar när man sover bort den andra halvan. Fastän jag jobbat hela natten så tycker jag det är oerhört frustrerande att sova bort en halv dag. Fast man måste ju sova någon gång. Fodrade och släppte ut pojkarna när jag kom hem vid 7.30 och var sedan i sägn 8.30 Släppte ut Hero i betäckninshagen vid huset, som var Zagals hage. Det blev lite de ja vu-känsla när hans son stod där och blickade ut över de andra hagarna och hästarna. Helt nöjd och lugn! Sov till 13-tiden och mockade sedan lite grand. Tog in Hero och pysslade med en stund. Hade tänkt rida men regnet vräkte ner så det blev inget med det. Även Donne fick komma in. Han dras med mugg och står på box nu för att få ordning på det. Det ser mycket bättre ut nu efter 5 dagars behandling och jag hoppas kunna släppa tillbaka honom på betet näste vecka.

När Mats kom hem drig vi igång med att tömma alla boxar i hingststallet. Jag har alltid lite bädd men nu behövde det tömmas och vi länar in grannens minilastare för att underlätta det hela. Det blir så fint när allt är tömt och det bara är ren halm i alla boxar.

Stona med föl fick komma in i kväll så att småttingarna får sova torrt, vilket de verkade vara väldigt nöjda med.

I morgon är det full dag med förberedelser inför helgens kurs!

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5 6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards