Pepino - dressage & breeding

Direktlänk till inlägg 5 juni 2010

Razonado-föl!

Av Sara - 5 juni 2010 10:03

Hurra vad roligt! de två första stona som är betäckta med Razonad var båda dräktiga!  Det är vår Clascia & Stall Havängs Escapada. Otroligt skoj! Nästa vecka ska två till kollas så nu håller jag tummarna för dem!

Hann inte riktigt med att blogga igår för torsdagen & fredagen var hektisk. Jobbade torsdag förmiddag hos Cecilia på smådjurskliniken. När jag kom hem vid lunch hade Mats mockat hela stallet. Gud vad skönt! Red och fixade lite med hästarna och sedan började jag kl 18 på djursjukhusets, hästavdelingen. På nattpassen är vi alltid två djursjukvårdare och om det är lugnt slutar an av oss kl 00.00 Hade svaga förhoppningar om att jag skulle ligga i min säng vid 00.30 men istället jobbade vi som besatta hela natten och jag körde hemmåt kl 7.00 i stället. Hem och fodra och släppa ut hästar, Mats hjälpte mej. Sedan tog jag ett täcke och slängde mej på soffan i sadelkammaren. Tempo & Täppas gjorde mej sällskap. När jag klev upp igen kl 10.15 hade Tina mockat till grabbarna och vi kunde börja samla in stona för dagens u-ljud.  Två dräktiga och tre brunstiga ston samt två beställningar på Teddan. Så eftermiddagen ägnades åt samling och packning av sperma och betäckning av de brunstiga stona.

I går kväll var vi fem tjejer som träffades på en restaurang i Lund för att fira Lindas födelsedag. Hade supertrevligt och avslutade med "Sex in the city 2" på bio. Det var ett kärt återseende. De fyra tjejerna är mina favoriter!

Har sovit medvetslös i natt och vaknade upp till en solig och fin dag! Härligt! Ha en skön helg allesammans!

Här är Giraldilla XII & R-Artista e. Tendencioso (född 2009) "Gina" är här nu igen och ska i år träffa Trazzel!

  



 
 
Linda

Linda

5 juni 2010 11:05

Tack för en väldigt trevlig födelsedagsmiddag och bio. Med dina 4 favvis tjejer menade du väl oss??
Grattis till Trazzels dräktiga tjejer.
Och så fina Giraffen, hon har allt en liten speciell plats hos mig .
Kram

http://jabeque.zoomin.se

 
Milldoff PRE

Milldoff PRE

5 juni 2010 17:48

Tack för en supertrevlig kväll igår. Håller med Linda om tjejerna :-).
Grattis till Trazzels tjejer också. Vad kul. Känns bra att vi ska använda honom också.
Indi vilar idag - o jag med - men imorgon är det nya tag. Tack för tips!

Kram kram

http://www.milldoff.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 4 december 2016 20:45

Så har vi varit iväg på några LA, jag & Hugo. Förra helgen red jag hela programmet och kände mej nöjd, men på filmen såg vi ut som om Hugo hade tuggumi under fötterna och jag passiv i sadeln, som vanligt, suck... Jag nöjde mej och plockade inte upp h...

Av Sara - 21 november 2016 19:25

Helgen har gått och så är det måndag igen. I fredags var jag en sväng på HFRK, som arrangerade Nationella dressyrtävlingar i dagarna tre. Pepino Dressage & Breeding sponsrade PSG-klassen på fredagen och då var jag givetvis på plats för att titta och ...

Av Sara - 17 november 2016 20:36


Igår var det som vanligt dags för Amanda-träning med Hugo, och det är veckans höjdpunkt. Nu när jag sedan några år tillbaka, tränar varje vecka, fattar jag inte hur jag gjorde innan? Eller rättare sagt, det gör jag egentligen visst... Den utveckling ...

Av Sara - 14 november 2016 20:03


Ja det är nya tider här på Pepino, men det har ni ju iofs märkt redan med alla förändringar som skett senaste året. Och de fortsätter... Vi byter namn, Pepino PRE kommer framöver att heta "Pepino dressage & breeding" och det är precis vad det ska han...

Av Sara - 28 september 2016 19:43


Idag var det dags för träning med finaste Hugo för Amanda. Sedan jag sist skrev om hu knäckt jag var för att jag är så kass på att rida, så har jag tagit mej själv i kragen. Ja, det finns oändligt många som är sååå mycket duktigare på att rida än jag...

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5 6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards