Pepino - dressage & breeding

Alla inlägg den 2 juni 2010

Av Sara - 2 juni 2010 21:50

Galope + Federicara = sant! Jo idag kom hon så in i släpet och vi fick u-ljudat den bestämda damen. Hon ville inte åka för hon visste väl att hon inte behövde träffa hingsten fler gånger. Hon var ju redan dräktig! Hurra hurra! Alltid lite speciellt med hingstens allra första dräktighet! Så nu blir det vackra Federica IV som (om allt går som det ska) får Galopes förstfödde!

Gittan är tyvärr inte dräktig och jag funderar allvarligt på att ge henne ett vilo-år. Först hade jag inte tänkt betäcka henne överhuvudtaget i år. Men blev övertalad. Gittan har ALLTID blivit dräktig på första försöket. Hon har 14 år och har fåt 9 föl. Bra jobbat. Hon är nog värd en paus. Normalt sett så säger forskning att min inte ska låta avelsston pausa. Deras kroppar kan tvärt om få svårare att ställa om hormonbalansen mellan att vara dräktig - inte dräktig. Ju äldre stona blir ju svårare blir det att ställa om. Man säger oxå att stona själv reglerar om kroppen behöver vila, dvs de blir inte dräktiga. Så jag antar att detta är Gittans år att låta kroppen vila...

Fick beställning på Teddan till ett kallblodstravar-sto. Han är så duktig och enkel att tappa, sperman alltid toppkvalité. Ett sant nöje att jobba den hingsten!

I kväll har jag tagit en lång promenad med mamma och hundarna. Det behövdes efter att min pappa bjusit oss på Thai-mat med efterrätt. Mums!

Idag fick jag även den efterlängtade CD:n med foton på Trazzel som Helene hade tagit. De är såååå fina! Äntligen bilder som gör honom rättvisa! Här kommer ett smakprov!

Razonado-MAC, fotograf Helene Jonsson

           

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5 6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards