Pepino - dressage & breeding

Alla inlägg den 1 juni 2010

Av Sara - 1 juni 2010 20:41

Har jobbat på Veterinärkliniken idag. Fixade lite tänder, en hanhund blev "valack" och lite annat smått och gott. När jag kom hem stod en låda semin på trappan och väntade så jag gav mej genast ut och hämtade in den utvalda damen. En 3-årig halvblodsdam som inte hade några som helst planer på att varken lämna kompisarna i hagen, eller gå in i en seminspilta. Tålamodsprövande. Men efter lite övertalning stod hon på plats och själva semineringen var inga som helst problem, trots att det var första gången för henne Duktig tjej! Sedan var det bara att ge sej i kast med pojkarnas stall. Galope & Trazzel hade varit lugna och fina i var sin hage. Båda hade haft tid att äta allt sitt hö och betade lugnt i regnet när jag kom hem. Släppte ut Malli och Zacke i minihagarna utanför stallet. Teddan fick vara på ridbanan. Nu har jag helt plötsligt 7 grabbar på stall igen. Hur kan det bli så? Jag har för många hästar!!!!!! Är det verkligen INGEN som vill köpa sej en alldeles egen spansk drömhäst????

När jag var klar med mockningen red jag Teddan mellan skurarna. Han gick ganska fint. Sedan strödde jag i ligghallen åt tjejerna, som nu har tillgång till sådan lyx! Thé och mackor till kvällsmat och en stund framför TV:n. Nu är det dags för kvällsfodring och kanske lite salta pinnar till mej efter det?

Hej hopp!

Seminering

Trazzel & jag för ett år sedan  

      

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5 6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards