Pepino - dressage & breeding

Alla inlägg den 31 maj 2010

Av Sara - 31 maj 2010 22:29

Har varit späckade dagar. Fredagen gick i ett. Många ston, ridning, seminskick mm, mm. Var iallafall ute med make och vänner och käkade indisk mat på kvällen och kom av gården en sväng.

I helgen har jag varit i Vårgårda och på extra årsmöte med PRE-föreningen på Kinnekulle. Mötet gick bra och mycket spännande är nu på gång när föreningen ombildas till en Stamboks servicten-förening och ett Förbund för Spanska hästen i Sverige. Änligen ska PRE-föreningen registrera alla partbreed-avkommor! Håll ögonen på hemsidan www.swedishprehorses.se och följ förändringarna!

Igår kom jag hem och hade med mej två nya spanska ston som ska träffa Trazzel. Passade på att ta dem med mej hem när jag körde förbi istället för att ägaren skulle skicka dem med lastbil. Två ston kom, två åkte hem.

Det var bara hem och vända för sedan lastade jag Zacke och körde honom till Djursjukhuset, där han idag kastrerats. Allt gick bra och han står nu hemma i sin box igen och är en glad valack. Hoppas snart han ätit upp sitt avstressade hull så att jag kan börja rida honom igen!

Idag har jag fixat med pojkarna på morgonen. Ridit två hästar och borstat Malibu nooga. Har fixat staket som hade söndriga handtag och isolatorer lite här och var. Sedan har jag tyvärr fått konstatera att Trazzel & Galope inte längre kan gå ihop. Mestadels är de bästa vänner men då och då blir lekarna väl hårdhänta. Matte vill ju gärna ha TVÅ hela och vackra hingstar, inte söndertuggade eller ännu värre! Så nu får de gå i hagar bedvid varandra i stället.

Har flyttat över våra ston till lösdriften och betet längst ner och alla besökande ston fick äntligen komma ut på rejält bete. Alla nöjda och glada! Utom Brava, en stackars fånghäst som snällt får gnaga i en vinterhage...

Sick lite hälsningar på mailen idag oxå. Teddys första ston är dräktiga, alltid lika skoj! Gull-Marie & Ares trivs fortsatt fantastiskt bra tillsammans, som synes! Och Madeleine Ramsmos Teddy-avkomma R-Artista är nu 1 år gammal och en mycket vacker tjej!

        

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards