Pepino - dressage & breeding

Alla inlägg den 20 maj 2010

Av Sara - 20 maj 2010 21:49

Havet och vinden och doft av kaprifol! Härligt underbar dag! Äntligen fick jag bli riktigt varm och nästan svettig. I love it!!! Jag har fan frusit i en evighet nu!

Har jobbat på veterinärkliniken idag på förmiddagen, sedan for jag hem och släppte över Trazzel & co i en anna beteshage. De kan nu gå ända upp till huset och utnyttja lösdriften. Trazzel & Galope älskade genast sin nya hemvist, medan Zacke blev stressad. Han har det ganska jobbigt med alla stona och har redan tappat en hel del kilo i vikt. Han måste helatiden vakta och hålla koll på vad ALLA andra hästar gör. Han ligger lite risigt till nu för jag överväger att kastrera honom. Han är en UNDERBAR ridhäst och kan säkert tillföra en del i aveln, men han själv mår inte bra. Kanske kan han växa ifrån detta men jag betvivlar det. I sommar verkar det som om det blir svårt för honom att gå på bete och ha det skönt iallafall. Stå på box och glo? Hur kul ör det? Usch vad svårt...

Sedan har jag varit hos tandläkaren och lagat en spräckt tand som jag haft en provisorisk lagning i sedan januari. Skönt att få den fixad.

Ikväll ha det blivit mockning och vattning i massvis med hagar. Alla stona får vara ute inatt. Malibu, Teddy, Fernando & Zacke fick komma in. M & Z behöver absolut äta och vila. De andra två är bara inne för att jag tror att de vill. De har inga härliga beteshagar så hur kul kan det vara att stå i en mindra hage dygnet runt?

Här kommer lite bilder från dagens äventyr.

Först Galope-P

  

 

Leviton-P

   

Kairoso-P    Hela 2-årsgänget    

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards