Pepino - dressage & breeding

Alla inlägg den 6 maj 2010

Av Sara - 6 maj 2010 19:07

Full dag igen. Idag har jag jobbat hos Cecilia på Helsingborgs smådjursmottagning. Det föll sej så att när jag var iväg och fick mina katter kastrerade för några veckor sedan så frågade Cecilia om jag hade lust att komma och hjälpa henne vid operationer en eller att par dagar i veckan. Vi har jobbat tillsammans litegrand för några år sedan och hon är supertrevlig och duktig. Jag behövde inte fundera så länge innan jag tackade ja. Så sedan en månad tillbaka är jag back in buisness i djursjukvårdaryrket. Väldigt skoj!

När jag kom hem vid lunch hade mina två duktiga praktisar fixat båda stallarna och pysslat lite. Jag körde hem Matilda och sedan lagades det lunch till mej & Astrid. Efter intag av lunch var det bara att sätta sej i bilen igen och köra till Tandläkaren, där jag har klippkort... Låg i över en timme i stolen medan en tand borrades upp och förbereddes för rotfyllning. Sådär skoj.

När jag kom tillbaka fikade vi och sedan blev det promenix med vovvarna. Ikväll och jag så ridit ut med Malibu och jobbat Fernando på banan. Nu är hästarna inne i sina boxar och mumsar hö. Astrid bakar i köket och jag slöar lite i soffan.

Har blivit tillfrågad om att hålla kurs på Seglinge i helgen då den bokade instruktören tydligen blivit sjuk. Det ska bli skoj! Hoppas jag har något att tillföra   . SÅ i morgon sticker Linda, Kim & jag mot Seglinge gård! För precis ett år sedan var jag & Linda på Gesta. Där träffade jag Zacke för första gången och då såg han ut som nedan! Lite skillnad mot idag...

  Teddy njuter av uppmärksamheten på Gesta  

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards