Pepino - dressage & breeding

Direktlänk till inlägg 14 april 2010

Två i en smäll

Av Sara - 14 april 2010 15:27

Nästan. Inatt kom nämligen Clasicas föl! Kl 05.30 anlände ytterligare ett vackert stoföl. Denna fölning var ett skolboksexempel, vilket kändes härligt med tanke på gårdagens trubbel. Det tar ju ändå sin lilla tid innan man kan gå in igen och låta mor & dotter bekanta sej själva i lugn och ro. Så ingen sömn i natt heller alltså...Nu känner jag mej som efter två festnätter på raken. Har dessutom haft studiebesök med 25 naturbrukselever från Jönköping så min hjärna är totalt slut!

Detta lilla underverk ska heta Primera-P

    

Gaditana & Optima var oxå ute i solen

      

  

Nu är det bara en "fölning" kvar och det är lilla Rödluvan som skall nedkomma vilken dag som helst!

           

 
 
Malin

Malin

14 april 2010 16:17

Vad roligt med två på en gång, och himla fina är de också!!! Grattis!

http://vetmalin.dinstudio.se

 
Ingen bild

Madeleine

14 april 2010 16:25

Härligt! Mängder med grattiskramar, dubbelvinst!

 
Ingen bild

Paula

14 april 2010 17:08

Så mysigt!! Underbart vackra små fölisar!

 
Sara

Sara

14 april 2010 17:33

Visst är de båda fantastiska!De är dock båda till salu, även om man absolut inte vill skiljas från någon nu när man tittar på dem...
Man kan se att Optima bli svart genom att hon inte har ett enda stickelhår varken runt ögon, mule eller någon annanstans. Hon skiftar i ålg-grått vilket svarta hästar gör. Primera är brunsvart och har de typiska "skimmelglasögonen".

http://www.pepinopre.com

 
Nina

Nina

14 april 2010 17:40

Å, helt underbara små fölungar! Grattis! Härliga bilder. Hoppas det även går bra för lilla Rödluvan :)

http://www.dorado.bloggagratis.se

 
Erica

Erica

14 april 2010 17:46

Grattis!!! Bedårande små prinsessor =)

http://lovesexandbeauty.blogg.se

 
Tina

Tina

14 april 2010 18:02

Dom är underbara bägge 2! Tack för titten.

Vi ses till helgen!

Kram

http://www.lightningpre.se

 
Ingen bild

Charlotte

14 april 2010 18:02

Grattis till de två jättesöta flickorna! Skönt att allt gått bra!

 
Ingen bild

Cina

14 april 2010 18:16

Å Sara stort grattis till en tjej till, de är helt underbara.. Optima kan hemst gärna flytta hem till storebror i småland;))))))Kram

 
Kim Paulin

Kim Paulin

14 april 2010 19:04

Grattis, Sara! De är jättevackra båda två.

http://www.conquistador.se

 
Ingen bild

Milldoff PRE

14 april 2010 19:10

Grattis grattis! Vad skönt att allt gick bra i natt. Vad supermysigt att de kan gå tillsammans på ridbanan båda två. Underbart söta. Håller tummarna för Rödluvan, men du behöver väl inte vaka fler nätter :-)

Kram Camilla

 
Ingen bild

Jennie

14 april 2010 19:41

Oj vad fina de är, stort grattis!! Själv får jag dras med min ångest i ytterligare några veckor...

 
Ingen bild

Bea

14 april 2010 21:05

Grattis Sara! Vad roligt att det gått bra med båda fölen. Och så fina de är.
Jag hoppas det går bra för min Lillan också. Lite nervös är man ju...

 
Ingen bild

Jenny

15 april 2010 10:36

Fölen är verkligen underbara. Lova att du lägger ut bilder på Rödluvans bebisar också, när de kommer. :-)

 
Ingen bild

Eva Hellstrand

15 april 2010 11:40

Grattis till de söta fölen!!!

Är de båda efter Teddy?

Bella är riktigt rund om magen:)

Mvh Eva

 
Ingen bild

Ulla

15 april 2010 12:17

Vilka "goingar", riktiga små smultron:-)! Är Primera också efter Teddy?

 
Ingen bild

Emma på Wärmagård

15 april 2010 12:46

Grattis Sara och Mats till två fina flickor och vad skönt att kunna läsa att allt gått bra, med tanke på förra året. Hoppas vi får tillfälle att svänga förbi er senare i år och titta på alla fina pepinohästar! Vi väntar med spänning på vårt Teddyföl som kan komma när som helst nu. Då ska ni få bilder!

 
Sara

Sara

15 april 2010 13:02

Tack snälla för alla fina kommentarer! Vi är sö nöjda och glada. Teddy är far till båda flickorna!

http://www.pepinopre.com

 
Ann

Ann

16 april 2010 21:01

Grattis till de två bedårande prinsessorna!

http://annrosdahl.bloggplatsen.se

 
rackemarie

rackemarie

17 april 2010 11:14

Grattis till de fina fölen. Hoppas nu på sol och värme så att alla tidiga föl kan vara ute mycket!

http://rackemarie.bloggagratis.se

 
annie

annie

17 april 2010 15:49

Grattis vad roligt nu kommer de som på löpande band. Vad roligt för er som får njuta av de små fölisarna. Lycka till!

http://metrobloggen.se/jsp/public/index.jsp?articl

 
Ingen bild

Linda Malmkvist

19 april 2010 20:11

Och snart kommer ännu ett fint föl efter Teddy..
längtar! Hoppas vi får en enkel fölning i år.
Kramar från Linda och Jazzmina!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 4 december 2016 20:45

Så har vi varit iväg på några LA, jag & Hugo. Förra helgen red jag hela programmet och kände mej nöjd, men på filmen såg vi ut som om Hugo hade tuggumi under fötterna och jag passiv i sadeln, som vanligt, suck... Jag nöjde mej och plockade inte upp h...

Av Sara - 21 november 2016 19:25

Helgen har gått och så är det måndag igen. I fredags var jag en sväng på HFRK, som arrangerade Nationella dressyrtävlingar i dagarna tre. Pepino Dressage & Breeding sponsrade PSG-klassen på fredagen och då var jag givetvis på plats för att titta och ...

Av Sara - 17 november 2016 20:36


Igår var det som vanligt dags för Amanda-träning med Hugo, och det är veckans höjdpunkt. Nu när jag sedan några år tillbaka, tränar varje vecka, fattar jag inte hur jag gjorde innan? Eller rättare sagt, det gör jag egentligen visst... Den utveckling ...

Av Sara - 14 november 2016 20:03


Ja det är nya tider här på Pepino, men det har ni ju iofs märkt redan med alla förändringar som skett senaste året. Och de fortsätter... Vi byter namn, Pepino PRE kommer framöver att heta "Pepino dressage & breeding" och det är precis vad det ska han...

Av Sara - 28 september 2016 19:43


Idag var det dags för träning med finaste Hugo för Amanda. Sedan jag sist skrev om hu knäckt jag var för att jag är så kass på att rida, så har jag tagit mej själv i kragen. Ja, det finns oändligt många som är sååå mycket duktigare på att rida än jag...

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15
16
17
18
19 20 21 22
23
24 25
26 27 28 29
30
<<< April 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards