Pepino - dressage & breeding

Alla inlägg den 12 april 2010

Av Sara - 12 april 2010 22:01

Idag har det varit helt fantastiskt vårväder här i Skåne. Årets varmaste dag hittills. Om man tittade noga i hagarna kunde man nästa se grässtråna sträcka sej mot himlen sakta men säkert. Idag tror jag gräset har växt flera cm! Hästarna njuter verkligen och jag tror att de, precis som jag, suktat sååå efter värmen i denna sjujävliga vintern. Men nu är den så äntligen här!

Jag fodrade och släppte ut tidigt och var på Helsingborgs smådjursklinik kl 8. Vi kastrerade några småhundar, lagade en lite kissekat och avlivade en hund. Sedan kunde jag åka vid middagstid.

Fick ett samtal från Camilla som berättade att Farolera fölat inatt. Hjälp, hann jag tänka, det måste vara aldeles för tidigt! Vilket det oxå var... Nästan 4 veckor. Alltså befinner sej mor och dotter på Djursjukhuset då den lilla var väldigt svag och helt saknade immunförsvar, vilket prematura föl gör. Hon verkade dock ha rejäl livsgnista, sugreflex och vid gott mod så nu håller vi tummarna för lilla Falda!

Fick tyvärr ytterligare ett samtal från en ledsen stoägare vars sto i morse kastade sitt Teddy-föl. Det är redan det tredje i år. Jag blir så ledsen...

I eftermiddag var det stalltjänst och ridning av Teddy & Polaco. Den sistnämnde hade även premiär i riktig hage idag. Det tyckte han var väldigt spännande och gräset var otroligt smaskigt! Det var nog några år sedan han fick beta sist!

Ikväll har så Astrid, min nya praktikant anlänt. Hon ska stanna i fyra veckor och det lär bli händelserika veckor. Redan i kväll verkar det som om det ska bli föl. Gittan visar tydliga tecken och vi vakar med spänning!


Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15
16
17
18
19 20 21 22
23
24 25
26 27 28 29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards