Pepino - dressage & breeding

Alla inlägg den 8 april 2010

Av Sara - 8 april 2010 21:57

Började dagen på Malibus rygg. Det är en bra start! Lite okoncentrerad idag oxå, men lite i taget ska han väl kunna lära sej att jobba med focus på ryttaren. Underbart mjuk och behaglig är han att sitta på och oerhört känslig. Inte mycket kraft behövs här inte! Lovely!

Mockning och traktorkörning och sedan var det premiär tur med Polacos nya fötter. Liite öm eller kanske bara en ny känsla? Han rörde sej iallafall lättare framför allt i galoppen. Riktigt fin emellanåt! Har ju ingen som kan filma nu, men nästa vecka kommer en ny praktikant som kan vara kameraman (eller kvinna!). Efter ytterligar lite mockning var jag döhungrig och gick in för att värma lite smaskiga rester från gårdagens middag. Precis han jag köra igång micron så poff- gick stömmen! Grrrr! Jag som höll på att hungra ihjäl! Inte kom den tillbaka heller så det blev keso och kex till lunch... Sedan tog jag en lång promenad med Teddan. Han är svår att skritta ut med då han helst vill takta och ha så himla bråttom, så det är enklare att promenera. Så får jag motion oxå! Vovvarna var med och vi hade en härlig tur!

När vi kom tillbaka kopplade jag transporten och hämtade Hero från hagen. En lite putsning fick det bli och sedan lastade jag honom. Han gick rakt in, men liite tvekan. Var dock lite spänd och ville inte äta av maten som fanns serverad inne i trailern. Eftersom jag var själv var jag ju tvungen att lämna honom och gå bak och stänga och då fick han lite panik, snodde runt och kastade sej ut. Efter detta skulle han inte en gå nära trailern alls. Då blir matte lite ilsk. Man får gärna vara lite rädd och tveksam, men inte istadig! Efter en liten diskusition gick han dock snällt in igen. Väl inne fick han en lugnande spruta och sedan körde jag. Han stod snällt hela vägen men jag stannade ett par gånger för att kolla till honom. Sprutan höll i ca 15 minuter men resan tog 30 och det gick strålande! Väldigt skönt! Väl framme backade han snällt ut och verkade tycka det var spännande! Lina tyckte han var supersöt! Ska bli så spännande och se hur han uppför sej där!


Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15
16
17
18
19 20 21 22
23
24 25
26 27 28 29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards