Pepino - dressage & breeding

Alla inlägg den 5 april 2010

Av Sara - 5 april 2010 20:42

Ja den kom tillbaka idag. Kan inte låta bli att gräma ihjäl mej över hur trevligt det hade varit med annat väder igår... Folk hade kunnat njuta av hästarna i lugn och ro i stället för att skaka av köld. Skit.

Idag var jag uppe tidigt och släppte ut hästarna vid 7. Skulle iväg till Helsingborgs smådjursmottagning där jag hoppar in och hjälper till vid operationer. Men det visade sej att det är påsk även idag och jag var en vecka för tidig till jobbet. Snopet! Bara att köra hem igen och börja mocka! Var ett styvt jobb idag eftersom alla hästarna stod inne hela dagen igår. Strödde upp massvis till småpojkarna i lösdriften och städade upp efter gårdagen. På eftermiddagen red jag Malibu. Det funkar väldigt fint! Idag satt jag upp direkt utanför stallet och red ut på ridbanan. Precis som många andra hästar så blir han snarare uppjagad än lugnad av att bli longerad före ridpasset, så efter dagens ridtur är all longering av Malli avslutad. Först var han lite okoncentrerad och ville mest kolla in brudar och busa, men efter en liten stund började han koncentrera sej och jag fick honom i hyfsad fin form. Provade även galoppen idag för första gången (med mej på ryggen) och det gick hur fint som helst! Härligt!

Polaco fick komma ut i longerlinan lite idag. Ska äntligen få nya skor på honom i morgon så att han kan börja jobba ordentligt sedan.

Här kommer lite fler bilder från Hingstvisningen. Alla tagna av min goda vän Kim Paulin på Mossegården, www.conquistador.se

Teddys vackre son Nelento

  Leviton-P   Teddan & jag   Razonado-MAC   Mats & Tendencioso  

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15
16
17
18
19 20 21 22
23
24 25
26 27 28 29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards