Pepino - dressage & breeding

Alla inlägg den 2 april 2010

Av Sara - 2 april 2010 12:19

Idag har jag varit uppe lite tidigare än vanligt. Fodrade kl 7 och gick sedan in och åt frukost. Ut igen kl 8 och satt i sadeln på Teddy 8.30 HERREGUD vad en sadel kan göra skillnad. Det är faktiskt ofattbart. Jag har ridit Teddy i den nya sadeln totalt sex gånger. På dessa fåtal gånger har hästen förändrats från en otroligt spänd, lättskrämd, hetsig, svår och ibland istadig häst (som det ju visat sej berott på smärta   )  TILL: en fullstädigt cool, avslappnad, samarbetsvillig, abitiös och underbar häst!!! Hurra!! Jag kan nästan inte fatta att det är sant. Jag har oroat mej såå att min vackra underbara häst skulle vara förstörd för all framtid. Både mentalt och fysiskt. Men tänk vilka fantastiska djur dessa hästar är. Som bara finner sej tillrätta så snart allt är som det ska igen. Förutom styrka och kondition, förstås, är Teddy tillbaka precis som han var förut, och jag är oerhört lycklig!

Allra finaste Teddan!

       

När jag var klar med Teddy kom Ann för att se Polaco riden. Igår hade vi en liten rodeo-tur och vi fick diskutera saken noga innan han gick med på att inte vara rodeohäst utan vanlig ridhäst. Så idag var han lite misstänksam vid uppsittning, men med lite övertalning så stod han fint. Lilla Polaco har ingen kondition eller speciellt mycket muskler. Dessutom är han fruktansvärt illa skodd och därför rider vi endast försiktigt tills hovarna är åtgärdade och hans kropp lite mera "fit". Han är en häst med stor talang! Oerhört lätt för att bära sej rätt och enkel att flytta och forma precis som man vill. Väldigt trevligt!

Tog även Malibu på en ridtur på banan. Han är verkligen duktig och man känner sej ganska trygg på hans rygg. Lite bus och en räv bakom örat har han med det känns som om han aldrig skulle bli dum. Tvärt om en mycket glad och positiv häst! Araber är bra härlig dem med   

Nu blir det lunch och lite pappersarbete innan jag beger mej mot kyrkan, svartklädd denna sorgens dag (Jesus ni vet). Jag är alltså inte troende, men om man ska sjunga i kyrkan så ska man ju! Ska bli oerhört roligt att framföra detta verk av Bach som vi tränat på hela våren. Här framförst stycket av solister, men vi är ju i körstämmor i stället. Om ni orkar lyssna...Detta är knappt hälften. Hela stycket består av 7 satser och varar i ca 25 minuter. Trevlig påsk!

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15
16
17
18
19 20 21 22
23
24 25
26 27 28 29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards