Pepino - dressage & breeding

Alla inlägg under mars 2010

Av Sara - 7 mars 2010 22:11

Har varit på ett mycket givande, roligt och slitsamt "körläger", men är nu hemma igen. Skönt. Konserterna gick superbra och vi fick mycket beröm och när jag och Cecilia sjöng vår duett så ver det flera som grät! Bra betyg, tror jag   

På hästfronten har det följdaktligen inte hänt särskilt mycket under helgen, men än nervpressande eftersökningar av Lindas kamera som filmade alla hästarna i fredags. Den försvann mystiskt i fredagseftermiddag och dök upp först i kväll. I hennes brorsas bil! Suck. Vi trodde vi skulle behöva göra om hela proceduren... Men nu ska kameran bara hämtas från Svedala och laddas över på datan så komemr det filmer! Under tiden får ni hålla tillgodo med nytagna bilder på våra salupojkar.

Kairoso-P

    

Jerez-P

        

Heroico-P

         

Av Sara - 5 mars 2010 16:42

Har haft det så hektiskt sista dagarna att jag inte ens hunnit blogga! Hästar i Spanien som ska besiktigas och arrangeras transporter osv med, hästar här hemma som ska tränas på bocken, skos osv. Och så allt annat! Idag har Linda varit här och hjälpt mej att filma och fotografera alla unghingstarna. Ska sätta mej ner och redigera bilder, men det får dröja lite för i kväll ska jag iväg på Gurk-möte och middag med min man och i morgon bitti åker jag iväg tidigt, tidigt på kör-helg. Tillbaka på söndag så då kanske det blir en stund vid datan. Under tiden får ni hålla tillgodo med underbaraste Trazzel!

See ya!

    

Av Sara - 3 mars 2010 07:52

Igår var det verkligen vår i luften. Det var svinkallt i vinden, en minusgrad och is på halva gårdsplanen. MEN i stalldörren, när solen lyste in, så var det varmt och skönt och kände vår! det tyckte Tempo & hönsen oxå som trängdes om de värmande strålarna. Det ser för roligt ut men en pittbull som samsas med dvärghöns i fullständigt samförstånd!

Tempo & hönsen

  

Jag hade en ganska hektisk dag för jag var iväg tidigt på morgonen och lämnade fem katter för kastration hos veterinär Cecilia Henemark. Bullen, Samson, Tabby, Vargen & Hitte Hans är numera valacker, avparasitade och Samson fick en dos kortison. Han har varit lite kli-ig och slickat av sej massvis med päls på magen och bakbenen. Vi får se om det hjälper. Skönt att få detta gjort, för Rödluvan är garanterat dräktig och väntar tillökning i mitten av april. Stolta fädrar är Mulle, Bullen, Samson & Hitte Hans... Den lurige Mulle var förstås inte här igår morse, så han är fortfarande "i avel". Fick lov att ha en öppen kastrationstid hos Ceceilia den dag han behagar dyka upp!

På eftermiddagen när Mats kom hem fick han äntligen igån traktorn och vi körde hösilage till alla hagar och stall. UNDERBART!!!

På kvällen var det kör-träning inför helgens Halmstad-konserter. SKa bli superkul!

Heroico & Razonado

       

Av Sara - 1 mars 2010 19:44

Fan oxå. Jag som trodde att jag skulle komma igång och rida Malli & Zacke idag. Men med snöstorm och ridbanan under 1/2 meter vatten ser det lite mörkt ut. Den brukar torka upp fantastiskt snabbt, ridbanan, men underverk sker ju knappast. Inte för mej iallafall... I stället blev det boxvila för samtliga hästar. Gick knappt att sticka ut näsan utan att blåsa bort. Fast jag släpade ju hö (ursäkta gnället) ändå. Massvis. Stark som en oxe blir jag och kanske gör av med några kalorier extra. Det firade jag med att baka scones och småkakor ikväll. Frossade i scones med massvis med smör och dansk ost som luktar farfars fötter men smakar gudomligt! Nu mår jag lite illa, men funderar ändå på att smaka på mina syltkakor eller russinkakor kanske? Tror jag går ut och kvällsfodrar först så kan jag käka kakor sen!

Tog lite bilder på Heroico idag. Så fort jag har hjälp ska jag ta nya fina bilder på alla killarna. Det var länge sedan nu. Hero är så otroligt lik Zagal. Det gör lite ont i hjärtat att ha honom men samtidigt är det helt underbart.

Lika eller vad?

    

  

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards