Pepino - dressage & breeding

Alla inlägg den 25 mars 2010

Av Sara - 25 mars 2010 19:02

Vilken underbar dag! Vi har haft strålande sol och 10 grader varmt idag. Helt underbart! Eller kunde varit om jag inte haft FRUKTANSVÄRD TANDVÄRK!!!

       Fy fanken vad otäckt. Jag har ALDRIG haft så ont någonstans! Inte ens när jag körde gödselgrepen genom foten! Har iofs inte fött barn, men det gör nog så här ont! Nåväl, försökte att "bita ihop" på förmiddagen och red Teddy redan kl 9 på morgonen. Har alltså ÄNTLIGEN en sadel! Först var han lite stökig och överenergiskg, men så fort jag bjöd skritt så frustade han och sträckte uuut halsen frammåt och neråt. Aaahhhhh! Kunde jobba honom i galopp och trav utan taktmissar, avbrott, hopp eller studs! I slutet travade vi loss bärigt och fint men i låg form. Tror det var ett halvår sedan detta sist funkade. Vågar inte riktigt tro det ännu, men är vi kanske tillbaka Teddan & jag? Känns iallafall som om vi har gott hopp om att vi ska vara presentabla på hingstvisningen!

Malibu hade trampat av sej en sko så det blev hagen för honom och hans små fullblodsfötter. I stället sadlade jag Zacke. Longerade max 3 minuter idag. Han är faktiskt stökigare i linan än när man är på hans rygg! Han stod helt stilla när jag satt upp och vi jobbade sedan lugnt och fint i trav och galopp. Kunde göra volter och vända snett igenom utan krångel. Skrittade till sist av på långa tyglar på en frustande nöjd Zacke. Han är ljuvlig!

Under tiden jag red fixade mina eminenta praktisar stallarna! Så när jag var klar var de oxå klara och vi kastade oss över seminavdelningen som behövde städas upp lite inför lördagens avelsvärderingar här. Sedan blev det ombyte och in till stan där jag fått en akuttid hos tandis. Efter en plågsam lunch fick jag besked om att tanden är inflammerad, måste dödas och rotfyllas. Underbart. Men det fanns givetvis inte tid för det idag utan hela jäkla tanden fick borras upp efter 18 (kändes det som) äckliga bedövingsinjektioner. Sedan kördes en "fil" ner i pulpan på tanden och rotade runt. Blodvite uppstod. Till sist fylldes tanden med bedövningsmassa som håller i upp till 48 timmar. Toppen! Synd bara att jag har tid för nästa behandling på onsdag nästa vecka. Vad gör jag när bedövningen släpper undrade jag stillsamt. Tar panodil, tyckte Tandis och log. Hurra! Blir en härlig helg!

I eftermiddag har jag promenerat med hundarna och pysslat om alla killarna efter intag från hagen. Trazzel fick hoppa på Barbie i kväll oxå fast det blev inte helt perfekt. Allt för orutinerad ännu och lite överentusiastisk kille   Bättre lycka nästa gång!

Mats, Trazzel & jag vid förra årets hingstvisning.

  

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards