Pepino - dressage & breeding

Direktlänk till inlägg 17 mars 2010

Många järn i elden!

Av Sara - 17 mars 2010 17:17

Jag är lite tråkig med bloggandet nu och det är jag ledsen för. Men det har varit så mycket att jag helt enkelt inte haft någon ork att skriva. Idag har jag iallafall ansträngt mej lite och tagit med kameran ut i stallet.

Vi körde igång i morse med stostallet. Tömde en box med gammal halm och smuts i och fyllde den med småbalar med gul fin halm! Jag körde som en skottspole med 4-hjulingen & släp lastat med balar! Sen fixade vi klart till tjejerna. Det är så mysigt nu när de gamla bäddarna är borta!

Duktiga tjejer!

Trazzel blir putsad

     

Kl 11 kom Agenta, min veterinär, för att provta pojkarna. det är alltid ett orosmoment för samtidigt som hingstarna ska teasas så att de är på "G" så att säga, så ska de vara så hanterbara att Agneta kan ta tag i snoppen och ta 4 svabprover från olika platser! En utmaning! Först Teddy som sköter sej med den äran. Som en robot och allt var klart på ett par minuter. Sedan var det Galopes tur. Han ver svårflirtad och vi fick hämta in Nexi som lockbete. Då gick det fint och han var supersnäll! Trazzel har fattat hela galopen och jag fick ropa på Agneta att skynda sej ut från labbet och ta proverna för han var "klar" på 10 sekunder! Som vanligt så charmade Trazzel. Agneta tyckte han var en oerhört söt och trevlig kille! Skönt. Nu är det gjort!

In och laga lunch till tre hungriga praktisar. Saras kök serverade idag thai-wok med kyckling och nudlar. Mums!

Sedan var det dags för hovslagaren. Galope, Trazzel, Malibu och Zacke skulle skos. Zacke var lite trotsig men de andra tre uppförde sej väldigt bra. Återigen, speciellt Trazzel. Hovis tyckte han var en ovanligt klok och sund kille! Matte blir så glad och stolt!

Pojkarna blir vuxna med skor på!

      

 
 
Kajsa Ekman

Kajsa Ekman

17 mars 2010 21:19

Hej sara, tar du CEM prov varje år på dina? Såg att pierre skor till dig, hälsa han från mig :)

http://cashmere.bloggplatsen.se

 
Ryttarliv - Hästtidningen på nätet

Ryttarliv - Hästtidningen på nätet

20 mars 2010 12:12

Vilka härliga hästar du har!

http://www.ryttarliv.se

 
Ingen bild

Linda

22 mars 2010 05:53

Hej!

Tankte bara skriva nagra rader och saga att din blogg ar jatterolig att folja. Dels for att du skriver valdigt bra men aven tack vare dina fina hastar.

Halsningar Linda

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 4 december 2016 20:45

Så har vi varit iväg på några LA, jag & Hugo. Förra helgen red jag hela programmet och kände mej nöjd, men på filmen såg vi ut som om Hugo hade tuggumi under fötterna och jag passiv i sadeln, som vanligt, suck... Jag nöjde mej och plockade inte upp h...

Av Sara - 21 november 2016 19:25

Helgen har gått och så är det måndag igen. I fredags var jag en sväng på HFRK, som arrangerade Nationella dressyrtävlingar i dagarna tre. Pepino Dressage & Breeding sponsrade PSG-klassen på fredagen och då var jag givetvis på plats för att titta och ...

Av Sara - 17 november 2016 20:36


Igår var det som vanligt dags för Amanda-träning med Hugo, och det är veckans höjdpunkt. Nu när jag sedan några år tillbaka, tränar varje vecka, fattar jag inte hur jag gjorde innan? Eller rättare sagt, det gör jag egentligen visst... Den utveckling ...

Av Sara - 14 november 2016 20:03


Ja det är nya tider här på Pepino, men det har ni ju iofs märkt redan med alla förändringar som skett senaste året. Och de fortsätter... Vi byter namn, Pepino PRE kommer framöver att heta "Pepino dressage & breeding" och det är precis vad det ska han...

Av Sara - 28 september 2016 19:43


Idag var det dags för träning med finaste Hugo för Amanda. Sedan jag sist skrev om hu knäckt jag var för att jag är så kass på att rida, så har jag tagit mej själv i kragen. Ja, det finns oändligt många som är sååå mycket duktigare på att rida än jag...

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards