Pepino - dressage & breeding

Direktlänk till inlägg 28 februari 2010

Upp och ner igen

Av Sara - 28 februari 2010 09:16

Igår var vi uppe i ottan och fixade hästarna. Sedan tog vi med oss lille Xant till en inoff.utställning i Trolleholms ridhus. Det var som att ta ett skutt 10 år bakåt i tiden då jag sysslade med hund mest hela tiden. Samma människor med samma ras men nya hundar. Precis som förr! Lille Xant var superduktig och uppförde sej väldigt bra hela tiden. En del är inte kloka och ska hela tiden stöka upp sina hundar med kamplekar och ryck i kopplet. I stället för att ge deras redan stressade hundar en chans att koppla av och ta in miljön! Herregud! Zant var nog den enda schäfern som satt stilla mestadels och tittade nyfiket på alla andra. I ringen uppförde han sej oxå utmärkt och travade som en championhund! Resultat: BIR-valp med fina omdöme och vidare till gruppen där han slutade tvåa! Hurra! Domaren berömde speciellt hans rörelser och temperament.

Glada i hågen åkte vi hemåt och stannade på Lönnstorp och tog med oss Malibu hem. Han är nu fullfjädrad ridhäst och Lina har verkligen varit superduktig! Han rids nu stadigt i alla gångarter och hon har även ridit ut honom själv! Duktiga Lina! Malibu klev rakt upp på trailern och klev lika snällt ut här hemma. Han verkade nöjd och glad att vara tillbaka och jag är så glad att ha honom här igen. Kan knappt vänta tills jag får komma upp på hans rygg!

På sena eftermiddagen bestämde vi oss för att fixa igång traktorn som Mats kört tom och därför behövde systemet luftas, diesel fyllas på och batteriet laddas. Allt fixades och traktorn var strax igång. Precis hade Mats hämtat den första hösilagebalen när trallan bara tvärdog mitt framför stostallets dörrar. Sedan ägnade vi 3 timmar av lördagskvällen att försöka få igån skiten igen, men ICKE! Mats svor och kastade saker och jag var helt uppgiven. Fy fan vad störigt! Har knappt sovit på hela natten för jag är så förbannad!

Började alltså söndagen med att släpa ut några 100 kg hö till hela gänget som nu är styva 13 hästar... Det blir lite hö. Suck.

 
 
Ingen bild

Ulrika

28 februari 2010 09:49

Hejsan!
Tänkte bara passa på och tacka för hjälpen med kontakten till Pia och Lina. Idag åker min "lilla donna" till Lönnstorp för inridning. Ska bli jättekul och spännande att så småningom hoppa upp och rida henne själv men känns skönt att någon annan gör "grovjobbet". Såg Malibu när jag var där och hälsade på han såg verkligen jättefin ut. Lycka till med dina nyblivna ridhästar!
Hälsningar Ulrika i Ekeby

 
Coolmix Kennel

Coolmix Kennel

28 februari 2010 18:46

Det var mkt trevligt att träffa dig igår.
Grattis till Xant´s BIR & BIG 2. Vad skönt att han tog det så lugnt igår, det var lite rörigt på sina ställen inne i ridhuset.
Då får vi se er på fler utställningar. =))))))

http://www.coolmixkennel.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 4 december 2016 20:45

Så har vi varit iväg på några LA, jag & Hugo. Förra helgen red jag hela programmet och kände mej nöjd, men på filmen såg vi ut som om Hugo hade tuggumi under fötterna och jag passiv i sadeln, som vanligt, suck... Jag nöjde mej och plockade inte upp h...

Av Sara - 21 november 2016 19:25

Helgen har gått och så är det måndag igen. I fredags var jag en sväng på HFRK, som arrangerade Nationella dressyrtävlingar i dagarna tre. Pepino Dressage & Breeding sponsrade PSG-klassen på fredagen och då var jag givetvis på plats för att titta och ...

Av Sara - 17 november 2016 20:36


Igår var det som vanligt dags för Amanda-träning med Hugo, och det är veckans höjdpunkt. Nu när jag sedan några år tillbaka, tränar varje vecka, fattar jag inte hur jag gjorde innan? Eller rättare sagt, det gör jag egentligen visst... Den utveckling ...

Av Sara - 14 november 2016 20:03


Ja det är nya tider här på Pepino, men det har ni ju iofs märkt redan med alla förändringar som skett senaste året. Och de fortsätter... Vi byter namn, Pepino PRE kommer framöver att heta "Pepino dressage & breeding" och det är precis vad det ska han...

Av Sara - 28 september 2016 19:43


Idag var det dags för träning med finaste Hugo för Amanda. Sedan jag sist skrev om hu knäckt jag var för att jag är så kass på att rida, så har jag tagit mej själv i kragen. Ja, det finns oändligt många som är sååå mycket duktigare på att rida än jag...

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20 21
22
23 24 25 26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards