Pepino - dressage & breeding

Direktlänk till inlägg 24 februari 2010

Sol

Av Sara - 24 februari 2010 21:36

Idag var iallafall en solig och fin dag. Men fortsatt kallt som fan. Den vita jävla skiten ligger som betong över allt. (läs Gabbis kommentar i föregående inlägg. Jag skrattade så jag grät och kände så väl igen mej. Hoppas bara jag inte slutar med spännbälte och små piller innan skiten smälter...)

Har haft min pappa här idag oxå och han har installerat ett brandlar i stallet som ringer till min mobil. Känns bra. Ingen garanti, men om det börjar brinna kanske man har en liten chans att hinna får ut hästarna.

Ann har varit här och vi har spånat lite över en eventuell ny häst åt henne. Får se vart det slutar. Körde fast med 4-hjulingen idag igen, men behövde "bara" putta den 30 meter i snön innan jag fick loss den igen och kunde få ut höet. Nu har jag dock hittat en runda där jag inte kör fast: In i stostallet och lasta hö längst bort (får bära 25 m genom snön för hand) köra tillbaka genom stostallet, över gården, genom logen, runt på baksidan och kommer sedan ut till 3-åringarn. Tillbaka och in till 2-åringarna, ut på andra sidan och tillbaka till stostallet. Enkelt eller hur!

Tog dessa bilder på Zancado idag.

    

 
 
Natalie

Natalie

24 februari 2010 21:59

Äh! Gör som vi och väg upp och släpa runt på sisådär 35 IKEA kassar per dag! Hur smidigt som helst och inte det minsta klumpigt att pälsa på sig 10 stycken och plumsa ut i hagar i djupsnö ;)

Annars "skönt" att höra att det är fler än jag som får s.k "psykbryt" när det blir lite för mycket ibland. (ang förra inlägget)

http://colina.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Charlotte

24 februari 2010 22:02

Zancado är ju bara så otroligt vacker! Om jag hade ett sto... Gabbis kommentar var på prickenl, fick mig nästan längta tillbaka till varma snöfria livet i lägenhet i stan...

 
Ingen bild

Linus el bro

24 februari 2010 22:19

Vet inte om detta glädjer dig syrran, men vi hade hittills årets varmaste dag med 21+ idag haha ;-) ... Hade jag kunnat skicka lite vårsol till Sverige hade jag gjort det till dig genast!! Massa kramar till er!

 
Ingen bild

Lina

24 februari 2010 23:11

Vackra Zacke! Tänkte på honom idag när jag insåg att även Mallebrall ska åka hem nu :( Splittrad Skimmelmaffia. Malibu var såå fin idag. Trevlig form, rytmisk galopp och spetsade små arab-öron. Travade och galopperade över en bom (blev ett litet skutt i galoppen!). Och så har vi ridit ut! :)

 
Ingen bild

Marita

25 februari 2010 08:31

Så himla skönt att läsa att även ni har ett elände och funderar på om det blir möjligt att behålla förståndet denna vinter, vi hade ljuva 37 grader kallt i går, inte ens bilen ville gå....... Jag skrattade gott när jag läste Gabbis inlägg ljuvligt!
Sen förundras jag över din styrka Sara, ni har verkligen fått pröva på så mycket tråkigheter att man nästan inte tror det kan vara sant och ändå orkar du förgylla dagen för oss andra! Helt otroligt o underbart!
För er del blir det ändå så att våren snart är hos er ........vi å andra sidan har den först i slutet av april maj och om vi har otur så snöar det i juni, visst känns det underbart!!!!!! Marita

 
Moa

Moa

25 februari 2010 14:24

vilka härliga bilder (:

http://moa-eriksson.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Anna-Stina

25 februari 2010 18:53

Hej! Vilka fina pållar!!
Ja idag har vi nästan haft "blida" här uppe i norr! Nästan 20 grader varmare än igår för idag har vi "bara" haft -18 mitt på dagen.. ;D ~Stina

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 4 december 2016 20:45

Så har vi varit iväg på några LA, jag & Hugo. Förra helgen red jag hela programmet och kände mej nöjd, men på filmen såg vi ut som om Hugo hade tuggumi under fötterna och jag passiv i sadeln, som vanligt, suck... Jag nöjde mej och plockade inte upp h...

Av Sara - 21 november 2016 19:25

Helgen har gått och så är det måndag igen. I fredags var jag en sväng på HFRK, som arrangerade Nationella dressyrtävlingar i dagarna tre. Pepino Dressage & Breeding sponsrade PSG-klassen på fredagen och då var jag givetvis på plats för att titta och ...

Av Sara - 17 november 2016 20:36


Igår var det som vanligt dags för Amanda-träning med Hugo, och det är veckans höjdpunkt. Nu när jag sedan några år tillbaka, tränar varje vecka, fattar jag inte hur jag gjorde innan? Eller rättare sagt, det gör jag egentligen visst... Den utveckling ...

Av Sara - 14 november 2016 20:03


Ja det är nya tider här på Pepino, men det har ni ju iofs märkt redan med alla förändringar som skett senaste året. Och de fortsätter... Vi byter namn, Pepino PRE kommer framöver att heta "Pepino dressage & breeding" och det är precis vad det ska han...

Av Sara - 28 september 2016 19:43


Idag var det dags för träning med finaste Hugo för Amanda. Sedan jag sist skrev om hu knäckt jag var för att jag är så kass på att rida, så har jag tagit mej själv i kragen. Ja, det finns oändligt många som är sååå mycket duktigare på att rida än jag...

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20 21
22
23 24 25 26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards