Pepino - dressage & breeding

Alla inlägg den 4 februari 2010

Av Sara - 4 februari 2010 21:52

Idag kom sadelutprovaren som testat ut Rööslin jag har för att, vad jag trodde, hämta sadeln. Men icke. Han tyckte att den låg "ganska bra" och att han inte kunde ta tillbaka sadeln för han ansåg inte att det var något fel på den åt Teddy! Jag kan väl oifs hålla med om att när man lägger den på hästen i stallgången så ser det bra ut. Men det är ju sedan när jag rider som den glider fram, jag hamnar i bakvikt och ut balans och allt är skit. Så efter mycket om och men så gick jag med på att han justerar stoppningen, breddar bomvidden och gör något hål för stropparna som ska ändra tyngdpunkten eller något. Suck. Inga kommentarer om hur korkad jag är tack. Alternativet var att han tog med sej sadeln och försökte sälja den åt mej. Vad får jag då? Jävla fan. Nåväl, jag ger detta EN chans till.

Vinter på vår gård! Mina föräldrar hälsade på idag och vi tog promenad med vovvarna! Visst har vi snö i skåne!

  

De tre musketörerna är så duktiga och fina! Jag hänger och grejar med Galope & Trazzel varje kväll. Galope är lite suspekt men Trazzel tycker mest allt är mysigt. Får se hur länge det dröjer innan jag vågar lägga över benet. Jag vet, jag är en mes med det oxå... När jag tar ut dem på morgonen är de alltid ganska ystra och vill snabbt ut och busa i hagen. Jag kräver förstås lydiga killar och tar Galope och Trazzel tillsammans först, och sedan Zacke själv. Så att jag har koll på dem och de uppför sej. Men när de ska in på kvällen tar jag alla tre. De är så duktiga!

Zacke, Galope, Trazzel & matte

    

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20 21
22
23 24 25 26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards