Pepino - dressage & breeding

Alla inlägg den 22 januari 2010

Av Sara - 22 januari 2010 18:31

Om de så e de sista jag gör! Fredagarna är bäst. Då har man hela helgen framför sej och jag tror alltid att jag ska vila och bara göra mysiga saker. Så brukar det ju aldrig riktigt bli men jag slutar aldrig känna så.

I morse fick det iallafall bära eller brista. Jag släppte in Zacke till Galope & Trazzel. Lite cirkus blir det när man är själv och kommer med Zacke till grinden där de andra två hänger över staketet och framben som fäktar och flyger. Då blir jag fullkomligt skogstokig!!!! Jag HATAR när ungtupparna inte lyssnar på mej utan låter instinkter och kaxighet gå före inlärd lydnad. Min städerska som stod på balkongen och skakade mattor trodde nog inte jag var riktigt klok... Till slut kastade jag grimskaft i huvudet på Galope som då blev liiite rädd och sprang iväg några få meter så att jag snabbt kunde öppna grinden och släppa in en något upphetsad Zacke. Sedan blev det ett jäkla hallå. Fast det är mest oljud. Zacke är makalös på att vråla och "pipa" men han fick se sej besegrad av stora Galope som med ren råstyrka satte honom på plats. Efter ca 30 min ståhej stod de alla lugnt och käkade hö iallalfall. De var helt slut i kväll när vi tog in dem och lunkade snällt efter mej och Mats in i sina boxar. Tre killar som sover gott i natt!

Trazzel & Galope i förrgår

    

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5
6
7 8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards