Pepino - dressage & breeding

Alla inlägg den 21 januari 2010

Av Sara - 21 januari 2010 20:02

Kylan håller i och jag är så tacksam för lösningen med Teddy och BIzarra på Lönnstorp! Det gör ju att jag kan hålla igång dem och rida som vanligt och det känns fantastiskt. Idag hade jag lite besök på förmiddagen. Vänner som tyvärr blivit utan hästar för tillfället och som ville sälja alla sina saker. Jag fyndade två begangnade, men välhållna Horseware-täcken och ett fint Rambo-fleece!

Var hos Teddy strax efter lunch och satte igång med mockningen där. Sedan red jag Teddan. Han gick mycket fint idag! Galoppen börjar hämta upp sej riktigt fint och vi kunde rida lite samlad galopp och några steg i sluta. Jag kan, jag kan! säger Teddy och kastar sej iväg. Han är för rolig! Men när hade jobbat i ca 20 minuter skrittade han helt avslappand och nöjd på långa tyglar. Frustande och glad!

Lina gjorde iordning Zacke och sedan red hon först 5 minuter och sedan satt jag upp. Lite joxig med huvudet var han idag, men samma mjuka Zagal-känsla ändå. Himmleskt! Jag längtar så tills det blir vår och jag kan sätta igång och jobba med honom här hemma.

Så red jag Bizarra oxå innan jag kopplade på trailern och lastade in Zacke. Han hade gått hela veckan så han skulle ändå vila imorgon så då kunde han lika gärna åka hemidag. Han gick rakt in i trailern och stod som ett ljus hem. Han verkade väldigt nöjd med att vara tillbaka hemma! Nu har jag ett dilema om jag ska släppa ihop honom med Galope & Trazzel. Det är ju klart skojigast för Zacke, men samtidigt vill jag inte ha för mycket gruff eller några skador. Hmm det får jag sova på...

Trazzel för ett år sedan

  

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5
6
7 8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards