Pepino - dressage & breeding

Alla inlägg den 19 januari 2010

Av Sara - 19 januari 2010 14:58

Hipp hipp hurra! Jag har ridit på Zacke ida! Det var så häftigt! Vilken Zagal-känsla! Man sitter i hästen somrör sej mjukt som om den vore av gummi och har den stora, vacker välvda halsen framför sej- underbart!!!!!! Jag svävar på små moln och längtar till i morgon när jag ska rida honom igen! Sen ska jag ta hem honom på fredag. Han får 5-6 veckors vila och sedan ska Lina hjälpa mej att sätta igång honom igen i början av mars. Längtar till våren när jag kan sätta igång med hans utbildning!

Igår kväll var jag och lämnade Teddy på Lönnstorp igen så idag har jag ridit honom & Bizarra oxå. Tog min wintec idag med och nej, det var ingen slump att han var mera avspänd i fredags. Kunde jobba i skritt med rakriktning och halvpiruetter i lugn takt. Traven är han fortfarande lite spänd men galoppen var helt ok. I slutet av nästa vecka ska han nog vara på plats igen. Sedan kan vi förhoppningsvis börja bygga framåt och vidare igen. Är så sugen att ta tag i piaffen och passagen, men får bärga mej. Vill ju inte överanstränga honom med för tuffa övningar redan!

Galope & Razonado i snön idag.

    

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5
6
7 8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards