Pepino - dressage & breeding

Alla inlägg den 13 januari 2010

Av Sara - 13 januari 2010 15:44

Idag hade jag braa fyra pojkar i hingstallet! Oj så tomt! Men snart kommer Zacke hem och Teddy är ju hemma på helgerna så det är ändå ok. Det går iallafall snabbt att mocka! Så när jag var klar i stallarna fixade jag lite papper som släpar efter. Åt lite soppa från gårdagens middag och gav mej iväg til Teddy & Zara. Mockade till honom först och sedan skulle Lina rida Zaras boxgranne så då passade jag på att ta henne samtidigt. Har aldrig ridit henne tillsammans med någon annan i ridhuset innan, men det var inga som helst problem. Skulle egentligen försökt be Lina att filma mej & Zara idag, men hon hade full rulle, så det får vänta. Synd för idag oxå gick Zara jättefint. Först var hon tokpigg och ville bara springa, spiringa, springa. Men jag gav mej inte utan bröt av till skritt och fick henne att slappna av innan det blev mera trav. Så tillslut gick hon toppen! Mjuk o fin och rund o stadig. Härligt!

Pysslade länge med Teddan och tog sedan ut honom i ridhuset. Först var han irriteradne pigg och ville bara takta eller galoppera, men efter en stund kunde jag faktiskt välja gångart och vi både travade och galopperade i mitt tempo. Kanske 10 minuters arbete och sedan blev det en god stund skritt på långa tyglar. Han verkar nöjd så i slutet av veckan ska han nog vara helt ok igen!

Nu ska jag samla in hästarna här hemma, fixa lite Linas-mat och så i kväll ska vi gå och se Avatar, igen. Den här gången i Ängelhom på 3D-biograf. Ska bli spännande!

Teddy på Lönnstorp

       

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5
6
7 8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards