Pepino - dressage & breeding

Alla inlägg den 7 januari 2010

Av Sara - 7 januari 2010 21:21

Det är lite fantastiskt. Innan hade jag en ridbar häst. Nu har jag helt plöstligt tre?? Lite märkligt känns det. Hmm. Men så är det. Numera är båda Malibu & Zancado riktiga ridhästar! Och det är så coolt! Lina rider Zancado helt själv nu. Ingen longering eller nåt. Bara ut och hoppa up och rida honom i alla gångarterna. Hurra! Jag blev riktigt sugen på att prova, men jag ger Lina ett par veckor till. Sedan kan jag nog inte hålla mej längre...

Malibu har ju varit arabig och spooky, men helt plöstligt har det lossnat och även han "rids" nu lös även om Lina fortfarande har hjälp att sitta upp och i början av ridpasset. Men för en vecka sedan lät det otänkbart då hans ögon nästa hoppde ur skallen av skräck vid uppsittningen. Men inte nu inte, Kolla bara in hans glada blick och spelande öron på filmen! Ingen rädder för ryttaren här inte!

Zancado riden


Malibu riden

 Idag har jag varit och ridit Bizarra. Hon är otroligt pigg i kylan och jag har fullt sjå att få henne på mattan. Det är tur att hon är helt genomsnäll för det går lite väl fort emellanåt...

Hemma på gården sliter jag vidare med hö i skottkärror och frusna vattenrör. Men det är ändå mysigt. Funderar på att ta Teddy med mej när jag åker och rider Bizarra så att han får jobba igen. Han klättrar på väggarna av att inte få något att syssla med. Unghingstarna å andra sidan verkar väldigt nöjda i snön. Det är bättre för deras stackars barfotahovar med lite mjuk snö i stället för bara frusen barmark...

I morgon hämtar vi hem lill-valpen. Och japp, dammsugaren är trimmad och bur är byggd i hallen. Inga smutsiga långhåriga hundar i vardagsrummet här inte! Jag ser fram emot morgondagen med skräckblandad förtjusning. Vad har jag nu gett mej in på... Suck. Ja, ja. Min man blir kanske superlycklig och ännu trevligare att ha omkring sej. Och vad gör man inte för sin älskade...  

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5
6
7 8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards