Pepino - dressage & breeding

Direktlänk till inlägg 25 december 2009

I juletid

Av Sara - 25 december 2009 15:04

Julen är ju en tid i frid. Så vi försöker finna den. Vi äter massvis med mat, godis och annat skräp. Vi ger varandra gåvor och kramar om dem vi håller kära. Så även här hos oss på Stuteri Pepino har julefriden infunnit sej. Vi blickar tillbaka på ett otroligt tufft år. Ett år av förluster och sorg. Men också ett år med en härlig sommar och det året när Teddy slog alla rekord i betäcknings-siffror. Det är en källa till glädje.

Idag när jag & Mats var ute i stallet så slogs jag av vilka fantastiska hästar vi har. Teddy, svart som natten och med sin fantastiska man och kropp, flyger fram när man  låter honom. En otrolig individ. Och så alla småkillarna som inte längre är så små. Galope fyller nu upp hela sin box. Med sina imponerande 170 cm över havet och sitt otroligt vackra huvud är han en magnifik häst. Trazzel håller på att utvecklas till en barock, otroligt spansk hingst med sitt temperament som det inte finns nog med superlativ att beskriva. En uuuuuuuunderbar häst. Och så har vi en kille till som helt plötsligt i vinte oxå blivit en riktigt häst. Kairoso. Han har pappa Zagals temperament. Vaken och tillgiven men mycket försiktig. Han är stor, redan över 160 cm och har en låång vacker hals och förmodligen det vackraste huvudet jag sett på en Zagal-avkomma.

Som vi glädjer oss över dessa grabbar. Nästa år börjar de så smått att blomma. Och tänk om ytterligare ett år eller två. Vilka hästar vi kommer att ha här då! Jag längtar, men känner inte längre den självklarheten som förr. Allt kan ryckas bort från oss när man minst anar det. Men samtidigt blir man härdad. Går vidare.

En riktigt god jul på er allesammans! Vi hörs snart!

    

 
 
Ingen bild

Helena

26 december 2009 02:11

God jul till er också! Tänkvärda ord, jag gläds så åt min "Tila" och hoppas att få se henne under många år framöver, men inget är ju givet.

 
Ann-Louise

Ann-Louise

26 december 2009 15:33

Ja, det ska bli spännande att följa dem. Speciellt Trazzel som är my cup of tea :-). Mmmmmmmmmmm!!!!

http://hastochhund.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Lotta

26 december 2009 16:21

God fortsättning! Vi känner inte varandra alls men jag läser här ofta och följer ert arbete på gården. Du skriver så bra och målande (bokplaner?) och jag har inte häst just nu men får tack vare er blogg vara "med på ett hörn" i hästvärlden ändå. Håller nu verkligen tummarna att 2010 blir ett ljust och fint år för er!

 
Sara

Sara

26 december 2009 17:56

Helena: Jag hoppas oxå att vi för följa hennes utveckling!
AL: Visst ä'r Trazzel läcker! Inte helt olik din kille =)
Lotta: Vad roligt att du följer min blogg! Jo, det har funnits/finns bokplaner. Jag velar ständigt mellan roman/faktabok/kåserier elller helt enkelt en bloggbok?
God jul på er alla!

http://www.pepinopre.com

 
annie

annie

29 december 2009 14:50

Jösses vilken vacker hingst. Håller med att han har vackert huvud, älskar hans man. Lycka till med killen! Tror säkert han kommer gå långt. Bara det att han blir lite högre i manken tycker jag är super. Kortet strålar av kärlek. Vill passa på att önska er ett gott nytt år.

http://metrobloggen.se/jsp/public/index.jsp?articl

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 4 december 2016 20:45

Så har vi varit iväg på några LA, jag & Hugo. Förra helgen red jag hela programmet och kände mej nöjd, men på filmen såg vi ut som om Hugo hade tuggumi under fötterna och jag passiv i sadeln, som vanligt, suck... Jag nöjde mej och plockade inte upp h...

Av Sara - 21 november 2016 19:25

Helgen har gått och så är det måndag igen. I fredags var jag en sväng på HFRK, som arrangerade Nationella dressyrtävlingar i dagarna tre. Pepino Dressage & Breeding sponsrade PSG-klassen på fredagen och då var jag givetvis på plats för att titta och ...

Av Sara - 17 november 2016 20:36


Igår var det som vanligt dags för Amanda-träning med Hugo, och det är veckans höjdpunkt. Nu när jag sedan några år tillbaka, tränar varje vecka, fattar jag inte hur jag gjorde innan? Eller rättare sagt, det gör jag egentligen visst... Den utveckling ...

Av Sara - 14 november 2016 20:03


Ja det är nya tider här på Pepino, men det har ni ju iofs märkt redan med alla förändringar som skett senaste året. Och de fortsätter... Vi byter namn, Pepino PRE kommer framöver att heta "Pepino dressage & breeding" och det är precis vad det ska han...

Av Sara - 28 september 2016 19:43


Idag var det dags för träning med finaste Hugo för Amanda. Sedan jag sist skrev om hu knäckt jag var för att jag är så kass på att rida, så har jag tagit mej själv i kragen. Ja, det finns oändligt många som är sååå mycket duktigare på att rida än jag...

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4 5
6
7
8
9 10 11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< December 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards