Pepino - dressage & breeding

Alla inlägg den 11 december 2009

Av Sara - 11 december 2009 13:56

Det har varit en bra vecka ur träningsperspektiv. Principe har äntligen lossnat ochnu börjar han vara som en häst ska vara. Inte i nedförsbacke och tjafsig i munnen utan medgörlig och mera samarbetsvillig och alla gångarter på bakedelen. Härligt! Har belönat honom med två uteritter i veckan och det tycker han är otroligt kul!

Lilla Bizarra har fortfarande lite svår med balans och takt, men även hon har gjort stora framsteg och denna veckan har vi även börjar arbete med galoppen. Den har hon faktiskt lättare för och så snart hon hittar sin balans bättre i traven kommer galoppen att sitta klockrent.

Jag har varit lite lat med Teddy & Laban i detta urtråkiga väder och dyngblöta ridbana. Det är nu bestämt att Laban åker hem till Norge i mellandagarna. Blandade känslor där. Alltid mycket tråkigt när det inte blir som man tänkt sej med en häst. Jag tycker han är underbar, men helt klart en speciell häst som enligt min mening vore bäst som valack. Tyvärr har jag inte lyckats hitta en egen matte åt honom och det känns lite tungt. Vi får se vad som väntar honom nu. Kanske finns hans människa i Norge någonstans?

Tempo har hämtat sej otroligt bra efter sin operation. Jag måste vara försiktig så att han inte är för optimistisk. Han vill gärna redan springa och busa med sitt ihoptråcklade ben, men han måste vänta minst en månad till innan han kan få röra sej lite mera fritt. Så nu är det mycket tid i sadelkammaren och inne för stackars Tempan. Men han verkar ändå vara glad!

Tinas nya sto har nu lastats i Spanien och beräknas anlända till Sverige på måndag. Ska bli mycket spännande att träffa henne och bilder kommer givetvis här.

Bizarra & jag på dagens träningspass.

 

       

        

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4 5
6
7
8
9 10 11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards