Pepino - dressage & breeding

Alla inlägg den 10 december 2009

Av Sara - 10 december 2009 08:12

En av mina favoritstäder i Spanien är Jerez. En otroligt vacker stad, lagom stor, med apelsinträds-alléer äver hela gamla stan, söta små barer, coola affärer, fina restauranger och hotell och inte minst REAL ESCUELA ANDALUZA DEL ARTE ECUESTRE - Spanska ridskolan. Jag har varit där tidigare med Mats och ville gärna återvända. Så nu tog jag med mina vänner till denna fantastiska plats. Det blev den perfekta avslutningen på vår hästfocuserade resa. Mera vackra hästar, bra ridning och mera shopping. Dessutom hade jag spetsat till det hela genom att boka oss på 5-stjärning hotell som ligger granne med Ridskolan. Bättre än så här får man det inte...

  

Hyfsat vackert att sitta och jobba hästarna här...    

Hästarna går 5 dagar/vecka. Vilar lördag-söndag. De rids alltid på förmiddagen/middagstid. Innan ridpasset är det ca 30 min i skrittmaskinen och efter ridpasset är det mat och tillbaka i sina boxar. Stallen är fantastiskt vackra, svala och luftiga. Känns som om hästarna har det väldigt bra här trots att det är mitt inne i en stad. En lite oas mitt i kaoset.  

  

         

Inte riktigt sådana här hästar svenska poliser rider omkring på. Båda hästarna var dessutom får Yeguada de la Cartuja, som även det ligger här i Jerez.

Vårt fiina hotell! Fick välkomstdrink i  foajén när vi anlände. Äcklig sherry. Min fick en planta dricka upp och resten drack Kryddan   

  

    

På väg hem... Väntar på att borda i Sevilla. Märk väl att detta är vårt handbagage!

  

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4 5
6
7
8
9 10 11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards