Pepino - dressage & breeding

Direktlänk till inlägg 10 november 2009

Lera...........

Av Sara - 10 november 2009 17:16

Ja så är det ju nu, vilket vi alla vet, vi som sysslar med hästar. Men ha hopp, det är "bara" fem månader kvar till våren! Skrikandes I morse småregnade det dessutom. Har gjort det hela dagen. Släppte som vanligt ändå ut ston, föl och unghästar. Vi mockade till pojkarna och tog sedan en lång fika i sadelkammaren. Full pinne på värmen och tända ljus så känns det riktigt bra! Sedan red jag Blixten. Han har funnit sej till rätta och är nu lugn och behaglig. Jobbade på väldigt trevligt idag. Han behöver slappna av i överlinje, jobba genom kroppen, bli taktmässig, mera liksidig och bättre balanserad. Sedan blir det bra! Men det känns att han är välriden i grunden så jag tänker att det ska ta 2-3 veckor så går han ordenligt.

Fortsatte med Teddy som behöver få större uppgifter. Har kommit fram till att han helt enkelt är uttråkad! Har harvat runt i två år nu och gjort i princip samma saker. Nu gör han allt med hög kvalitet så nu behöver han nya utmaningar. Har bestämt mej för att piaffen ska sitta som ett smäck till nästa hingstvisning och att jag ska åka iväg mera och rida på nya platser med honom. Så skäll på mej och jag fuskar!

Principen travade flera varv idag innan han slog i sko, blev obalanserad eller högg tag i bettet. Han börjar komma upp från sina bogar och nu kan jag se hans knän uppifrån när han travar! Hurra! Fina galoppfattningar och mycket mera focuserad på mej. Härlig häst verkligen!

Tömkörde Laban och han var så duktig! Hoppas verkligen han kan få bli valack och hitta en egen matte eller husse iallafall innan jul!

Körde några ärenden och han med en skogspromenad med hundarna innan det började mörkna och det var dags att plocka in utegångsdjuren igen. Ikväll är det kören och nu drar vi igång med rep inför årets julkonserter, som är det roligaste av allt!

Har hittat ett jättefint sto i Spanien åt en kund som söker. Hoppas allt går i lås. Hon är utställningsmeriterad, hennes pappa är Kvalificerad och så är hon dräktig med en svart YM-hingst. Hon är stor och pampig och blir ett fint tillskott i svensk PRE-avel!

  


 
 
Ingen bild

Anna-Stina

11 november 2009 15:17

Stackare som har lera!! Här har vi ca 2 dm snö nu och någon minus, nu är det en fröjd när hästarna vill rulla så man får rena och fina pållar :) Kram från Älvsbyn

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 4 december 2016 20:45

Så har vi varit iväg på några LA, jag & Hugo. Förra helgen red jag hela programmet och kände mej nöjd, men på filmen såg vi ut som om Hugo hade tuggumi under fötterna och jag passiv i sadeln, som vanligt, suck... Jag nöjde mej och plockade inte upp h...

Av Sara - 21 november 2016 19:25

Helgen har gått och så är det måndag igen. I fredags var jag en sväng på HFRK, som arrangerade Nationella dressyrtävlingar i dagarna tre. Pepino Dressage & Breeding sponsrade PSG-klassen på fredagen och då var jag givetvis på plats för att titta och ...

Av Sara - 17 november 2016 20:36


Igår var det som vanligt dags för Amanda-träning med Hugo, och det är veckans höjdpunkt. Nu när jag sedan några år tillbaka, tränar varje vecka, fattar jag inte hur jag gjorde innan? Eller rättare sagt, det gör jag egentligen visst... Den utveckling ...

Av Sara - 14 november 2016 20:03


Ja det är nya tider här på Pepino, men det har ni ju iofs märkt redan med alla förändringar som skett senaste året. Och de fortsätter... Vi byter namn, Pepino PRE kommer framöver att heta "Pepino dressage & breeding" och det är precis vad det ska han...

Av Sara - 28 september 2016 19:43


Idag var det dags för träning med finaste Hugo för Amanda. Sedan jag sist skrev om hu knäckt jag var för att jag är så kass på att rida, så har jag tagit mej själv i kragen. Ja, det finns oändligt många som är sååå mycket duktigare på att rida än jag...

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14
15
16 17
18
19 20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards