Pepino - dressage & breeding

Direktlänk till inlägg 9 november 2009

Principe besiktigad och klar!

Av Sara - 9 november 2009 19:18

Camilla kom lite tidigare idag så vi snodde på och fick klart i hingststallet innan vi lastade Teddy & Principe och for mot Djursjukhuset. Först ut var Principe. Han uppförde sej exemplariskt och gled igenom hela besiktningen som en dans. INTE EN ENDA ANMÄRKNING! Det händer ju inte! I slutet av besiktningsprotokollet skalla alla "anmärkningar"  redovisas under olika rader; utan betydelse för hästen, betydelse kan ej avgöras och har betydelse för hästen. Men där fanns INGET! Det stod bara: hästen uppvisar inga anmärkningar. Alltså inte ett sår, överben, galla, nada! Härligt! Nu ska han stanna året ut i träning och sedan kan Tina förhoppningsvis hämta hem sin välgående, vackra spanska häst lagom till nyår!

Teddy fick gå in till sin mys-stund med Katja. Han fullkomligt ääälskar när hon klämmer och drar i honom. Idag tyckte hon att han var väldigt fin i sin muskulatur. Inga nya låsningar eller konstigheter utan jag får rida på som vanligt. Jag bokade ändå en tid om en månad igen. Den lyxen kan han vara värd!

Så måste jag slå ett slag för Laban! Han är nu prissänkt till 150.000:- Han MÅSTE hitta ett eget hem nu. Jag tror att man borde kastrera honom och så behöver han mycket uppmärksamhet, kel och pyssel. En helt underbar häst med STOR personlighet och magnifik utstrålning. Fantastisk känsla att rida och bara hel härlig. Ingen som vill slå till och köpa sej sin drömhäst?

Laban hopp  

 
 
Sofie

Sofie

9 november 2009 21:47

Vad fin han ser ut... Han kan alltid komma hem till mig! Kommer aldrig vilja ha halvblod i gen ;) Är så nöjd med min prins. Roligt att du hittade min blogg, där kan du följa oss :)
Men skulle du få en till pre hingst som ägaren kan tänka sig lämna ut tänk på mig då. Hade kunnat tänka mig ha två stycken! :)

http://sofiespampe.blogspot.com

 
Anne

Anne

9 november 2009 22:55

Lilla fina Laban. Hade jag haft 150 000 på banken hade jag genast kört o hämtat honom! Han är underbar o tuff. Hoppas han hittar en lika tuff ryttare som kan ta fram de lugna men cool hos honom! Lyckopussar till Laban!

http://www.ingemanslandet.blogg.se

 
Patricia

Patricia

11 november 2009 10:29

Hej, jag vill så gärna köpa han. Men när du skriver att han måstes kastreras? Är han hingstig av sig?

http://pattiie.blogg.se

 
Ingen bild

Sara

11 november 2009 13:16

Svar till Patricia!
Nja han kan vara ganska hingstig bland andra hästar. Så ska du åka på kurser och en massa saker så tror jag att han vore enklare som valack. Men även som valack vore han en fantastisk häst som drar till sej allas blickar! Han vore nog mycket trevligare att jobba med oxå som valack, för då kunde han focusera mer på ryttaren och inte på allt annat...

 
annie

annie

12 november 2009 12:47

Vad härligt att hinna fånga ögonblicket. Det är inte så ofta som man hinner med det. Grattis till dig!

http://metrobloggen.se/jsp/public/index.jsp?articl

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 4 december 2016 20:45

Så har vi varit iväg på några LA, jag & Hugo. Förra helgen red jag hela programmet och kände mej nöjd, men på filmen såg vi ut som om Hugo hade tuggumi under fötterna och jag passiv i sadeln, som vanligt, suck... Jag nöjde mej och plockade inte upp h...

Av Sara - 21 november 2016 19:25

Helgen har gått och så är det måndag igen. I fredags var jag en sväng på HFRK, som arrangerade Nationella dressyrtävlingar i dagarna tre. Pepino Dressage & Breeding sponsrade PSG-klassen på fredagen och då var jag givetvis på plats för att titta och ...

Av Sara - 17 november 2016 20:36


Igår var det som vanligt dags för Amanda-träning med Hugo, och det är veckans höjdpunkt. Nu när jag sedan några år tillbaka, tränar varje vecka, fattar jag inte hur jag gjorde innan? Eller rättare sagt, det gör jag egentligen visst... Den utveckling ...

Av Sara - 14 november 2016 20:03


Ja det är nya tider här på Pepino, men det har ni ju iofs märkt redan med alla förändringar som skett senaste året. Och de fortsätter... Vi byter namn, Pepino PRE kommer framöver att heta "Pepino dressage & breeding" och det är precis vad det ska han...

Av Sara - 28 september 2016 19:43


Idag var det dags för träning med finaste Hugo för Amanda. Sedan jag sist skrev om hu knäckt jag var för att jag är så kass på att rida, så har jag tagit mej själv i kragen. Ja, det finns oändligt många som är sååå mycket duktigare på att rida än jag...

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14
15
16 17
18
19 20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards