Pepino - dressage & breeding

Direktlänk till inlägg 29 oktober 2009

Principe

Av Sara - 29 oktober 2009 18:12

Började dagen med de sedvanlig rutinerna fodring, utsläpp av ett-åringar, därefter ston & föl. Så följer Trazzel & Galope, som jag tar tillsammans, och därefter Zancado. Så åker täcken på Malibu, Principe & Laban. Laban går på ridbanan och de andra två på baksidan i hingsthagarna. Teddy fick stanna inne som sällskap till Indi. Vi var klara med hingststallet vi 10 och då tog vi ut Principe på ridbanan för en liten fotosesion. Tänkte filma oxå, men han villa bra busa och hoppa se det blev inte så bra... Så här ser han iallafall ut. Visst är han ljuvlig!

Principe, Lusitano/PRE-valack född 2002. TILL SALU!

          

Sen kom Ann & Varonil. Vi tog in honom i stallet för att sadla upp honom och så utbrast jag & Camilla samtidigt, vad stor han blivit! Fram med måttkäppen. 160 cm!!!!! För 6 veckor sedan var han 157 cm! Men så mycket kan han ju inte växa på några veckor kan man tycka. Det är sant, det kan han inte. Men ridning kan göra stor skillnad! Tidigare gick han lite i framvikt, utan motor och var väldigt oengagerad. Först väckte jag upp honom och befäste den "nya" arbetsformen och arbetstempot här i några veckor, och sedan har Ann lagt om sin ridning helt. Och voilá! En ny häst! Han ser gladare ut och när Ann visade honom riden så gick han sååå fint! Han ser glad, pigg, alert och snygg ut! Jag satt upp och kände och han var väldigt fin. Bara för Ann att jobba på. Han får väl lite vintervila och sedan till våren kan man höja ribban lite till med sidvärtsrörelser och lite skolor.

På tisdag kommer det en ny saluhäst hit. En 10-årig valack som jag känner till sedan tidigare. Har träffat hästen i Spanien och känner hans tidigare ägare väl. Så här såg han ut i Spanien för dryga 2 år sedan!

  

Tempo inbäddad för nu är det kallt. Brrr...

  

 
 
Annica

Annica

29 oktober 2009 18:54

Hej,
Halkade in på din sida och ville bara säga att du har en väldigt fin häst !
Mvh Annica

http://djurenpalandet.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Annette

29 oktober 2009 19:46

Var har Principens rosa nos blivit av?!?

 
Ingen bild

Sara

29 oktober 2009 19:54

Tack Annica! Välkommen åter! =)
Annette, visst är det märkligt! Han var ju väldigt roda tidigare, men enligt uppgift försvann det redan första våren här, och det är ju skönt för honom. Så slipper han blir solbränd!

 
Ingen bild

Anouck

30 oktober 2009 00:18

Den nya saluhästen heter väl inte Relampago ? Hästen på bilden är en kopia av en häst jag var intresserad av innan vi köpte Randu. Anouck

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 4 december 2016 20:45

Så har vi varit iväg på några LA, jag & Hugo. Förra helgen red jag hela programmet och kände mej nöjd, men på filmen såg vi ut som om Hugo hade tuggumi under fötterna och jag passiv i sadeln, som vanligt, suck... Jag nöjde mej och plockade inte upp h...

Av Sara - 21 november 2016 19:25

Helgen har gått och så är det måndag igen. I fredags var jag en sväng på HFRK, som arrangerade Nationella dressyrtävlingar i dagarna tre. Pepino Dressage & Breeding sponsrade PSG-klassen på fredagen och då var jag givetvis på plats för att titta och ...

Av Sara - 17 november 2016 20:36


Igår var det som vanligt dags för Amanda-träning med Hugo, och det är veckans höjdpunkt. Nu när jag sedan några år tillbaka, tränar varje vecka, fattar jag inte hur jag gjorde innan? Eller rättare sagt, det gör jag egentligen visst... Den utveckling ...

Av Sara - 14 november 2016 20:03


Ja det är nya tider här på Pepino, men det har ni ju iofs märkt redan med alla förändringar som skett senaste året. Och de fortsätter... Vi byter namn, Pepino PRE kommer framöver att heta "Pepino dressage & breeding" och det är precis vad det ska han...

Av Sara - 28 september 2016 19:43


Idag var det dags för träning med finaste Hugo för Amanda. Sedan jag sist skrev om hu knäckt jag var för att jag är så kass på att rida, så har jag tagit mej själv i kragen. Ja, det finns oändligt många som är sååå mycket duktigare på att rida än jag...

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards