Pepino - dressage & breeding

Direktlänk till inlägg 27 oktober 2009

Galope-P

Av Sara - 27 oktober 2009 15:46

Idag har det iallafall inte regnat. Solen tittade faktiskt fram lite i eftermiddag! Härligt! Vi har mockat och fixat som vanligt. Red först Principe. Han gick lite bättre idag. Han funderar mycket på hur jag vill att han ska göra och var mera mottaglig för mina hjälper idag. Några få steg här och där var ganska fina. Sedan red jag Teddan. Första gången sedan den andra kriopraktiska behandligen i fredag. Herregud vilken gummiboll han är! Helt underbart! Han är ju pigg fortfarande men idag kändes han superfin så nu kan jag nog rida lite mera.

Idag har Indi blivit kastrerad och jag fick nyss besked på att allt har gått bra och han har rest sej efter operationen. Så nu kan vi andas ut! Ska hämta honom ikväll efter kören.

Nu i eftermiddag tog jag & Mats ut Galope för att passa på att ta några bilder till hingstkatalogen nu när det för en gångs skull var lite sol. Han är inte helt lättfångad på bild, fast jag tycker nog att han är ganska fin. Märk väl att han faktiskt bara är 2,5 år! Tänk honom när han är 5......

Vackraste Galope-P

  

      

 
 
Emma

Emma

27 oktober 2009 16:55

Fin han är! Jag har en "vanlig" häst och han är 1.5 nu men vilken skilldnad på raserna :) Så mycket häst det är i de unga PRE hästarna!
Emma

http://www.emmaknutsson.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Tina

27 oktober 2009 17:13

Han är jättefin!! Det är verkligen den fula ankungen som börjar bli en vacker svan.....

Kram

 
Ingen bild

Sara

27 oktober 2009 17:14

Tack Emma! Ja, jag vet inte om det är rasen. Det är ju stor skillnad mellan halvbloden oxå! Och vi har även en som 1,5 och han är väldigt liten jämfört med gigantiske Galope!

 
Annette

Annette

27 oktober 2009 17:34

Mycket kropp att växa i :-) Men han är fantastiskt vacker.

http://www.stalleskelid.zoomin.se

 
Ingen bild

Milldoff PRE

27 oktober 2009 19:14

Ja han är verkligen en liten pärla :-) Både utseendemässigt och till sättet. En stor men helt underbar kille :-)

Kram Camilla

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 4 december 2016 20:45

Så har vi varit iväg på några LA, jag & Hugo. Förra helgen red jag hela programmet och kände mej nöjd, men på filmen såg vi ut som om Hugo hade tuggumi under fötterna och jag passiv i sadeln, som vanligt, suck... Jag nöjde mej och plockade inte upp h...

Av Sara - 21 november 2016 19:25

Helgen har gått och så är det måndag igen. I fredags var jag en sväng på HFRK, som arrangerade Nationella dressyrtävlingar i dagarna tre. Pepino Dressage & Breeding sponsrade PSG-klassen på fredagen och då var jag givetvis på plats för att titta och ...

Av Sara - 17 november 2016 20:36


Igår var det som vanligt dags för Amanda-träning med Hugo, och det är veckans höjdpunkt. Nu när jag sedan några år tillbaka, tränar varje vecka, fattar jag inte hur jag gjorde innan? Eller rättare sagt, det gör jag egentligen visst... Den utveckling ...

Av Sara - 14 november 2016 20:03


Ja det är nya tider här på Pepino, men det har ni ju iofs märkt redan med alla förändringar som skett senaste året. Och de fortsätter... Vi byter namn, Pepino PRE kommer framöver att heta "Pepino dressage & breeding" och det är precis vad det ska han...

Av Sara - 28 september 2016 19:43


Idag var det dags för träning med finaste Hugo för Amanda. Sedan jag sist skrev om hu knäckt jag var för att jag är så kass på att rida, så har jag tagit mej själv i kragen. Ja, det finns oändligt många som är sååå mycket duktigare på att rida än jag...

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards