Pepino - dressage & breeding

Direktlänk till inlägg 12 oktober 2009

Brr kallt!

Av Sara - 12 oktober 2009 20:28

I morse kändes det verkligen. Nu är vintern verkligen på G. Dags att sätta på sej långkalsongerna. Mössan har varit med ett tag, och likaså vantarna. Ofodrade ännu, men likväl. Men nu måste hela artelleriet fram. Vinterjacka, långfillifjonkor och hela köret alltså.

Idag var planen att jag skulle rida Teddan första gången efter kiropraktor-behandlingen, men så trampade han av sej en sko i hagen, så det får bli imorgon i stället. Han vill igång, det märks. Han är som en liten tickande bomb. Fast en som man själv måste trycka på knappen (eller inte) om man vill. Men han är så söt. Tar stooora hopp över brädan på marken när man ska in eller ut ur hagen. Allt för att få hoppa och studsa lite. I hagen är han värre än unghingstarna med att kvista runt och kröka på nacken och göra små språng rakt upp i luften. Helt otroligt atletisk och vacker är han dock, när han håller på. Kan bara älska honom!

Så vi mockade i stället och Camilla red Indi. Har bokat tid för Kan att besiktigas nästa måndag, den 19:e och för Indi veckan därpå, den 26:e. Så om två veckor ska förhoppningsvis två hästar vara i sina nya ägares händer. Jättekul!

På eftermiddagen var jag på efterkontroll hos veterinären med Tempo. Hon var nöjd med hur hans knä såg ut och hur han rörde sej, så nu får vi så smått börja promenera. Jippie hurra! Det blir skoj. Det har varit lite trist att inte få ta turer i skogen i det vackra höstvädret, men nu kan vi iallafall ta små promenader!

Jag fick två pallar foder hem på gården. Tänkte kvickt köra in dem i stallarna med traktorn, och när jag var på väg med den ena till stostallet knäcktes pall-jävlen på mitten och alla 30 st 25-kg säckarna rasade i backen! %&#!"&/%¤%/&/()&%# skit!!!! Fick obönhörligen lyfta in 750 kg för hand i stället. Jättekul! Den andra pallen lyckades jag baxa in till pojkarna hel, men körde istället fast med handtrucken i foderkammaren och höll på att smälla av i ren ilska. Ja, jag har lite kort stubin när saker och ting bråkar med mej. Genomsvettig och genomförbannad belönade jag mej med fika och mammas nybakade bullar, som hon lämnat av. Sedan kändes det bättre. Nu är alla säckar och pallar på plats och jag behöver iallafall inte göra om detta ännu på några veckor...

Mats spikade fast Teddans sko på kvällen så imorgon ska jag iallafall rida honom. I min wintec-sadel. Jag red ju trots allt i den i 1,5 år utan större besvär, innan jag bestämde mej för att skaffa en sadel som var svindyr och skadade hans rygg...

Teddy & jag i januari i år. Med wintec-sadel.

Teddy feb  

 
 
Ingen bild

Linus

13 oktober 2009 15:26

Møssa och vantar på! Hær ær det shorts och t-shirt æn och stabila 25 grader ute ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 4 december 2016 20:45

Så har vi varit iväg på några LA, jag & Hugo. Förra helgen red jag hela programmet och kände mej nöjd, men på filmen såg vi ut som om Hugo hade tuggumi under fötterna och jag passiv i sadeln, som vanligt, suck... Jag nöjde mej och plockade inte upp h...

Av Sara - 21 november 2016 19:25

Helgen har gått och så är det måndag igen. I fredags var jag en sväng på HFRK, som arrangerade Nationella dressyrtävlingar i dagarna tre. Pepino Dressage & Breeding sponsrade PSG-klassen på fredagen och då var jag givetvis på plats för att titta och ...

Av Sara - 17 november 2016 20:36


Igår var det som vanligt dags för Amanda-träning med Hugo, och det är veckans höjdpunkt. Nu när jag sedan några år tillbaka, tränar varje vecka, fattar jag inte hur jag gjorde innan? Eller rättare sagt, det gör jag egentligen visst... Den utveckling ...

Av Sara - 14 november 2016 20:03


Ja det är nya tider här på Pepino, men det har ni ju iofs märkt redan med alla förändringar som skett senaste året. Och de fortsätter... Vi byter namn, Pepino PRE kommer framöver att heta "Pepino dressage & breeding" och det är precis vad det ska han...

Av Sara - 28 september 2016 19:43


Idag var det dags för träning med finaste Hugo för Amanda. Sedan jag sist skrev om hu knäckt jag var för att jag är så kass på att rida, så har jag tagit mej själv i kragen. Ja, det finns oändligt många som är sååå mycket duktigare på att rida än jag...

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards