Pepino - dressage & breeding

Alla inlägg den 30 september 2009

Av Sara - 30 september 2009 19:47

  

Började dagen med fodring och utsläpp som vanligt. Det tar styvt 1 timme & 15 minuter att få ut alla med med hö och rubbet. Och då har ändå bara 3 hästar täcken ännu... Jag fasar för att den tiden snart kommer när alla har täcken som ska bytas och fixas och spännas och torkas och tvättas och vikas och läggas på och tas av. Suck. Då tar morgonrutinerna 2 timmar. Camilla tycker jag ska slappna av och låta det ta sin tid. Att jag hinner ändå. Mycket klokt.

Mockade och fixade och sedan red jag Varonil. Han gick väldigt fint idag. Tog ca 10 minuter att få honom på rätt köl, frammåt och uppmärksam för mina hjälper. Riktigt trevligt pass! Han har redan vinterpäls så han fick lite hö och torka i boxen innan han fick komma ut i hagen.

Min mamma kom för att ta ännu en dust med ogräset (visst är hon underbar!) och med sej hade hon italienska mackor till oss alla tre som vi avnjöt i solen utanför stallet.

Sedan tog vi itu med stostallet. Camilla åkte hem och jag hjälpte mamma lite på gården innan det var dags för kaffe. Härlig dag va!

Men vid fem var det dags för allvar igen då jag red Teddan och borstade ett gäng av grabbarna. Var klar vid 18.30

Så vill jag passa på att tipsa om Camillas PRE-valack Kan, som måste säljas. Han är en känslig och underbar häst. Se mer på hemsidan under saluhästar! Ett tillfälle att köpa en mycket fin häst till ett mycket bra pris!

  

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8
9
10 11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards