Pepino - dressage & breeding

Direktlänk till inlägg 29 september 2009

Mycket idag, men soligt och fint!

Av Sara - 29 september 2009 22:14

Var uppe i ottan och körde min älskade man till tåget. Han & en kolega ska på semester/studieresa 1 vecka så nu har man gården för sej själv!

Hem och fodra och sedan körde jag till Klippan för att lämna trailern på service. Har funderat länge på att köpa en ny, men jag är egentligen väldigt nöjd med den jag har. Den såg bara lite sliten ut. Så nu bestämde jag med i stället för att lägga lite pengar på den jag har. Full service och byte av allt som är trasigt eller slitet, samt nya stripes med vår nya logga. Ska bli spännande!

När jag kom tillbaka hade Camilla mockat en hel del redan. Jag hade köpt fika så vi tog en kaffe i solen och gjorde sen klart i stallet. Jag sadlade Teddan och han precis rida igenom honom när Pierre (hovis) rullade in på gården. Alltid lika skönt när hästarna är nyskodda och fina om fötterna! Tog några timmar med hovis, sedan hämtade jag Varonil från hagen och sadlade upp honom. Red först igenom lite på ridbanan. Han kändes ganska fin! Har redan snappat upp en del av gårdagens arbete! Fick kiva lite med honom om att inte bita sej fast i bettet eller hänga i handen, men över lag stora framsteg. Tänkte att han behövde galoppera loss lite och red ut på en stubbåker. Lite läskigt men spännande tyckte Varonil! Galoppen blev 300 % bättre där! Fast efter två harar som flög upp i princip mellan hans framben (vid olika tillfällen alltså) så fick vi trava lite i stället. Blev lite väl många bocksprång där...Lite spänd blev han så när jag kom hem igen travade jag några varv på ridbanan igen för att få saker och ting på plats. Inga problem. Ska rida honom lite lätt i morgon igen och sedan får han vila på torsdag.

Skrittade en tur med Laban. Det gick faktiskt bra! Första uteritten för oss och den avlöpte utan problem. Han med att käka lite makaroner och "vila" 30 min framför datorn, sedan var det dags att samla in hästarna och ge sej iväg till kören. Vi har 6-7 nya svåra stycken som skall repas in så det har tagit lite tid i veckan som gått att träna. Det gav resultat och jag kände att jag kunde det mesta hyfsat ikväll. Skitkul!

Nu har jag nattafodrat och ska snart hoppa i säng. Ny dag i morgon!

Fick några fina bilder från Randu och hans nya ägare. De trivs jättebra tillsammans!

    

Och så några vackra Teddy-föl!

      


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 4 december 2016 20:45

Så har vi varit iväg på några LA, jag & Hugo. Förra helgen red jag hela programmet och kände mej nöjd, men på filmen såg vi ut som om Hugo hade tuggumi under fötterna och jag passiv i sadeln, som vanligt, suck... Jag nöjde mej och plockade inte upp h...

Av Sara - 21 november 2016 19:25

Helgen har gått och så är det måndag igen. I fredags var jag en sväng på HFRK, som arrangerade Nationella dressyrtävlingar i dagarna tre. Pepino Dressage & Breeding sponsrade PSG-klassen på fredagen och då var jag givetvis på plats för att titta och ...

Av Sara - 17 november 2016 20:36


Igår var det som vanligt dags för Amanda-träning med Hugo, och det är veckans höjdpunkt. Nu när jag sedan några år tillbaka, tränar varje vecka, fattar jag inte hur jag gjorde innan? Eller rättare sagt, det gör jag egentligen visst... Den utveckling ...

Av Sara - 14 november 2016 20:03


Ja det är nya tider här på Pepino, men det har ni ju iofs märkt redan med alla förändringar som skett senaste året. Och de fortsätter... Vi byter namn, Pepino PRE kommer framöver att heta "Pepino dressage & breeding" och det är precis vad det ska han...

Av Sara - 28 september 2016 19:43


Idag var det dags för träning med finaste Hugo för Amanda. Sedan jag sist skrev om hu knäckt jag var för att jag är så kass på att rida, så har jag tagit mej själv i kragen. Ja, det finns oändligt många som är sååå mycket duktigare på att rida än jag...

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8
9
10 11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards