Pepino - dressage & breeding

Direktlänk till inlägg 21 september 2009

Championat 2009

Av Sara - 21 september 2009 15:48

Vi kom iväg precis vid lunch i fedags. Trazzel gick försiktigt rakt in i lastbilen och Teddy efter. De stod fint hela vägen och vi var framme kl 18. Kvällsmat tll oss och hö och boxar till pojkarna. Tog ut båda en sväng senare och longerade dem lite. De såg ganska fina ut bägge två. På lördagen var det så dags för exteriörbedömningen. Trazzel tyckte det var lite otäckt inne i stora arenan och på uppvärmningen hade jag svårt att få honom att trava. Han villa bara rusa iväg i galopp...

Inte blev det bättre inne i ringen. Vi var dessutom först så han fick ingen chans att vänja sej vid omgivningen. Skritten gick fint med när det var dags för traven for han iväg i galopp, underlaget släppte och stackars Trazzel ramlade omkull Gråter . Lille gubben, han blev helt chockad. Till slut lyckades jag & Linda iallafall få honom att trava en liten bit men det blev långt sämre än den flotta trav han kan visa. Sedan när jag ställde upp honom stod han spänt och knep med rumpan. Trots detta blev han 2:a av 3 deltagare i klassen med inte allt för dåliga poäng. Jag är ändå glad att vi har testat för nu vet jag hur han reagerar och vad vi måste träna på innan det är dags nästa gång! Det var en nyttig erfarenhet även för Trazzel.

I Teddys klass var det 9 hingstar. Teddan var fin och vi fick till en hyfsad uppvisning. Han var spänd i skritten och överladdad i traven men lite fick vi fram. Efter exteriörbedömningen låg Teddy 5:a men hade högst poäng av alla på rörelserna. Skoj!

På lördagskväll var det ryttarmiddag med en underbar (fast dyr) italiensk buffé. Det var en trevlig kväll och det var som vanligt väldigt skoj att träffa alla PRE-entusiaster och prata häst! Stupade i säng kl 23 och sov som en stock.

Söndagen var vig åt ridproven. Det var en lugn tillställning och både jag och pojkarna hann med att äta frukost i lugn och ro. Först tittade jag på några ekipage och sedan flätade jag och gjorde iordning Teddan. Först var han väldigt laddad och spänd bland alla hästarna på framridningen, men snart kunde jag kontrollera honom och få honom i arbete. Inne på banan var han superfin. Någon stökade lite på läktaren en gång och då hoppade han till, men snart var han tillbaka i ro och jobbade fint genom hela programmet. Vi fick 96 poäng och en tredje plats på ridprovet. Med den höga summan klättrade Teddy i resultatlistan och hamnade på en total 3:e plats bland de vuxna hingstarna. Det är jag väldigt nöjd med för det var hård konkurrens i år.

Kl 16 var vi inpackade i lastbilen och påväg hemmåt. Var hemma vid 22 och då var både Malin, Lindal jag och hästarna utmattade men nöjda.

Lite bilder från arrangemanget.

                  

 
 
Ingen bild

yatzy

22 september 2009 07:58

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 4 december 2016 20:45

Så har vi varit iväg på några LA, jag & Hugo. Förra helgen red jag hela programmet och kände mej nöjd, men på filmen såg vi ut som om Hugo hade tuggumi under fötterna och jag passiv i sadeln, som vanligt, suck... Jag nöjde mej och plockade inte upp h...

Av Sara - 21 november 2016 19:25

Helgen har gått och så är det måndag igen. I fredags var jag en sväng på HFRK, som arrangerade Nationella dressyrtävlingar i dagarna tre. Pepino Dressage & Breeding sponsrade PSG-klassen på fredagen och då var jag givetvis på plats för att titta och ...

Av Sara - 17 november 2016 20:36


Igår var det som vanligt dags för Amanda-träning med Hugo, och det är veckans höjdpunkt. Nu när jag sedan några år tillbaka, tränar varje vecka, fattar jag inte hur jag gjorde innan? Eller rättare sagt, det gör jag egentligen visst... Den utveckling ...

Av Sara - 14 november 2016 20:03


Ja det är nya tider här på Pepino, men det har ni ju iofs märkt redan med alla förändringar som skett senaste året. Och de fortsätter... Vi byter namn, Pepino PRE kommer framöver att heta "Pepino dressage & breeding" och det är precis vad det ska han...

Av Sara - 28 september 2016 19:43


Idag var det dags för träning med finaste Hugo för Amanda. Sedan jag sist skrev om hu knäckt jag var för att jag är så kass på att rida, så har jag tagit mej själv i kragen. Ja, det finns oändligt många som är sååå mycket duktigare på att rida än jag...

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8
9
10 11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards