Pepino - dressage & breeding

Alla inlägg den 13 september 2009

Av Sara - 13 september 2009 21:18

Trevlig helg. Fint väder och vi har hunnit med att göra en del trevliga saker så som att äta lunch på stranden i lördags, skrapa fönster, sjunga i kyrkan och hälsa på min morfar i småland som fyllde 80 år. Vi har även varit på Indisk restaurang med vänner och givetvis fixat med hästarna. Ja när man skriver ut allt så var det ju en hel del...

I fredags höstade jag lite med blommor och fix. Hämtade hem stackars Tempo från djursjukhuset. Han mår ändå under omständigheterna ganska bra. Han är så duktig och rör varken op-såret eller morfinplåstret. Tar det lugnt och vilar mest. Han är så klok!

Tempo-stackarn

  

Nu ser jag fram emot en vecka med förberedelser inför Strömsholm. Nervöst. Bara jag tänker på det mår jag lite illa. Men Trazzel har lagt på sej lite mer i vikt och ser ganska fin ut. Han är ju 2 år, hur fina är de då? Teddy har haft en liten svacka i veckan. Tror jag pressat honom lite föör hårt nu. Hmm, han har fått vila i helgen och så ska jag skritta och bara jogga i morgon så får vi se hur han känns. Jag är expert på att analysera ridpasset i minsta beståndsdel och oroa mej för att han snubblat två gånger, inte var riktigt mjuk på någon volt eller annat skit. Men min magkänsla brukar vara rätt så jag går efter den. Lite överarbetad häst som behövde en paus i helgen helt enkelt! Han ska nog gå som en klocka till helgen!

Nu ska jag ut och kvällsfodra och droppa Galopes öga! Igen!

Tabby vid huvudingången

  

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8
9
10 11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards