Pepino - dressage & breeding

Direktlänk till inlägg 30 juli 2009

Glädje och sorg

Av Sara - 30 juli 2009 21:40

Sorgen idag är över att min gamle, trogne vän Asslan idag fått somna in. Han blev 13 år gammal och har varit min ständige följeslagare i alla dessa år. Vi har tränat och tävlat massvis. T.o.m SM i lydnad flera gånger! Han var med mej överallt! När jag jobbade natt på djursjukhuset var han alltid med och låg i korridorerna och tittade på mej när jag sprang runt. På ridturer och på resor. Han var alltid med mej ute i stallet. Så fort jag gick mot ytterdörren kom han tassande och ville följa med. Men nu är det slut....

Min fina Asslan! Han kommer alltid att finnas i mitt hjärta!

Fick sysselsätta mej febrilt idag för att inte ha tid att gråta hela tiden. Mockade och fixade i stallet. Laban fick ett bad och blev så fin. Sedan ryktade jag alla pojkarna noga och pälsglansade manarna ordentligt. Fick besök av några nyblivna PRE-ägare som var facinerade av rasen och ville lära sej mera. Så det blev en rundvandring bland alla hästarna. Det hängde regn i luften så vi tog med paraplyn. När vi var nere hos Trazzel & co öppnade himlan sej och paraplyna fälldes upp i en hast. Då fick vi verkligen se vilken kung Trazzel är! Som han rör sej och vilken utstrålning! Besökarna var lika hänförda som jag!

Åkte iväg och skulle köpa en födelsedagspresent åt mej själv. Blev i stället en sån där pinsam grej när jag äntligen valt ut de där dyra fina solglasögonen jag ville ha, fått dem inslagna och skulle betala. Då säger expiditen lite försiktigt: köpet medges ej....

Jävla skit! Man ska alltid kolla kontot INNAN man handlar! Trodde Mats satt in vår lön, men tydligen inte. Fick snällt be om ursäkt, be expiditen lägga undan mitt paket och be att få återkomma i morgon.... Skit......

När jag kom hem var jag fortfarande skitförbannad på mej själv. Tog med mej Tempo & Täppas på en promenad där vi hamnade i typ regnskog och fick fäkta oss fram genom denna för att ta oss hem! Vi var alla tre helt slutkörda väl inne på gården igen! Så då gav jag mej ut i stohagen och hämtade in Dora för att ta en ridtur. Hon ska provridas av en kund imorgon, så jag tänkte att det kunde vara lämpligt att känna lite på henne idag. Hon är en pärla! Supersnäll och lydig och travade glatt på tygeln! Hon var lång och lite fläkt i hovarna så jag hämtade Mats hovslagarverktyg och gav mej på hennes hovar. Hon blev jättefin! Fast raspa är svårt... Klippte noga med tången så blev det fint iallafall. Precis när jag var klar kom Camellas ägare för att hämta hem sitt dräktiga lilla sto. Glada och nöjda! Och precis när de lastat henne rullade nästa trailer in på gården med ett underbart litet arabsto och hennes föl. Hon ska till Teddy. De får bo i box på natten och verkade väldigt nöjda med det!

Nu är jag ganska trött. Blir pizza i soffan och sedan sängen. Har en hektisk helg framför mej då Malibu ska till RIKS-utställningen i Halmstad.

Godnatt!


 
 
Ingen bild

Kristin og Malin

30 juli 2009 23:26

Stakkars deg Sara, dette ble mye på en gang

 
Ingen bild

Kryddan

30 juli 2009 23:39

Usch vad tråkigt med Asslan! Stackars er!!!
Krama Mats o dig själv ifrån mig och Hans!
Kryddan

 
Tina

Tina

31 juli 2009 09:08

Beklagar förlusten av Asslan. Men 13 år är inte helt fy skam att ha en hund. Tänk om man fick ha dom så pass länge....

Lycka till i helgen med Malibu!

Kram på Er

http://www.lightningpre.se

 
Ingen bild

Lotta

31 juli 2009 17:34

Usch så oerhört tråkigt. Att mista djur, speciellt när man haft dem så länge, är fruktansvärt. Jag läser din blogg regelbundet och uppskattar verkligen att följa aktiviteterna på gården. Tycker dock att 2009 varit grymt mot er vad gäller att förlora djur. Håller tummarna att det vänder nu - ni verkar ha en riktig toppengård med välskött hästverksamhet. /Varma hälsningar från en framtida hästspekulant

 
Lena

Lena

1 augusti 2009 10:08

Tråkigt att Asslan inte längre finns med Er.Kommer ihåg Er på tävlingsbanorna. Han fick 13 härliga hundår och var älskad.

http://www.freewebs.com/coolahundar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 4 december 2016 20:45

Så har vi varit iväg på några LA, jag & Hugo. Förra helgen red jag hela programmet och kände mej nöjd, men på filmen såg vi ut som om Hugo hade tuggumi under fötterna och jag passiv i sadeln, som vanligt, suck... Jag nöjde mej och plockade inte upp h...

Av Sara - 21 november 2016 19:25

Helgen har gått och så är det måndag igen. I fredags var jag en sväng på HFRK, som arrangerade Nationella dressyrtävlingar i dagarna tre. Pepino Dressage & Breeding sponsrade PSG-klassen på fredagen och då var jag givetvis på plats för att titta och ...

Av Sara - 17 november 2016 20:36


Igår var det som vanligt dags för Amanda-träning med Hugo, och det är veckans höjdpunkt. Nu när jag sedan några år tillbaka, tränar varje vecka, fattar jag inte hur jag gjorde innan? Eller rättare sagt, det gör jag egentligen visst... Den utveckling ...

Av Sara - 14 november 2016 20:03


Ja det är nya tider här på Pepino, men det har ni ju iofs märkt redan med alla förändringar som skett senaste året. Och de fortsätter... Vi byter namn, Pepino PRE kommer framöver att heta "Pepino dressage & breeding" och det är precis vad det ska han...

Av Sara - 28 september 2016 19:43


Idag var det dags för träning med finaste Hugo för Amanda. Sedan jag sist skrev om hu knäckt jag var för att jag är så kass på att rida, så har jag tagit mej själv i kragen. Ja, det finns oändligt många som är sååå mycket duktigare på att rida än jag...

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4
5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards