Pepino - dressage & breeding

Alla inlägg den 26 juni 2009

Av Sara - 26 juni 2009 21:49

Idag for jag upp kl 6 för att köra till Sturup och hämta semin till Nexi. Som väl var flöt allt på bra och jag var hemma igen vid 8.30 och kunde seminera. Sperman såg pigg och glad ut!

Agneta var tidigare idag för hon skulle flyga till Finland på eftermiddagen. Så vi jobbade på kvickt. Masitas bebis mår fint och har växt till sej. Där finns bara en nu =)  . Sen kollade vi Jazzmina och hon var dräktig! Med tvillingar, såklart... Men dessa låg väl isär och innan jag hunnit blinka hade Agneta klämt bort den ena. Det gick så enkelt så det ska inte vara någon större fara för den som är kvar. Tyvärr hade vi två ston som seminerats med externa hingstar som inte var dräktiga. Trist. Båda har försökt flera gånger med samma hingst så nu blir det nog till att byta sina respektive friare.

När vi var klara i stallet åkte vi till Råå hamn och åt lunch. Underbart!

Någon timme i lugn och ro sedan var det vattning och fix i hagarna.

Vi har fått tillökning i stallet! En stolt höna har fått fyra fina kycklingar, och igår hämtade vi hem tre underbart söta kattungar. Det är så kul!


Måste även avvika från mina "bloggramar" och nämna att det är sorgens dag idag, igen.  Michael Jackson är död..... Min stora idol vars musik jag växt upp med. Hans tragiska liv tog slut igår kväll.

Här en av mina favoriter...

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22 23 24 25 26 27
28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards