Pepino - dressage & breeding

Alla inlägg den 24 juni 2009

Av Sara - 24 juni 2009 20:42

Jag älskar verkligen värmen! Även om jag knappt kan andas, näsan är tvärtäppt och ögonen svullna så älskar jag sommaren och värmen. Varje dag tänker jag på hur kallt det var i vintras, hur mycket jag frös om fingrarna och hur jäkla halt det var på gårdsplanen. Men nu är det sommar! Hurra!

Innan mockning blev det en promenad men jyckarna och sedan fick Teddy & Laban bada. det behövdes! Men de blänkte som silver och sammet efteråt!

Idag hade vi massvis att göra Agneta och jag. Men det är mest glada nyheter så det är bara jättekul. Romeras bebis såg helt normal ut idag och där finns bara en så hon är klar! Ett annat sto var oxå dräktigt, men hon har bara gått 14 dygn så vi kollar igen på fredag att det växt. Ev kan även hon ha två...Masias tvillingar hade båda överlevt Agnetas misshandel i måndags så idag blev det plegecil och sedan poff, så fick hon rejält tag om den ena. Nu håller vi alla tummar och tår att inte den andra blir för ledsen utan hänger i! Några skulle semineras och några sköljas och åka hem.

Så kom ett nytt sto till Teddy. Ett väldigt fint arabsto! Hon var ovanligt stor och väldigt trevlig. Det blir ett fint föl! 

Idag pressades vårt hösilage. Det blev nästan 250 balar! Känns fantastiskt!

Nu ska det saltas så att det blir en fin skörd till senare.

På eftermiddagen tappade jag först Teddan och seminerade hans tjej. Sen åkte jag till apoteket och hämtade ut Hippotrim. På vägen hem svängde jag inom Stall Waldhof och hämtade en låda Ludwigs Champion. Seminerade när jag kom hem. På kvällen körde jag vatten till småkillarna och sen blev det pizza.

Här en bild på ett underbart stoföl e. Teddy . Liberty heter hon och mamman är e. D-Day. Uppfödare Sari Köttö

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22 23 24 25 26 27
28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards