Pepino - dressage & breeding

Alla inlägg den 15 juni 2009

Av Sara - 15 juni 2009 22:41

Bando & Kryddan, underbar bild!

Zeysha 5-årigt sto e. Zagal u. Welsh Cob


Zaga 5-årigt sto e. Zagal u. Fullblod

Av Sara - 15 juni 2009 22:10

Vilken helg! Fredagen var hektiskt och stressig för jag ville ju försöka komma iväg så snart jag var klar med stona. Camilla var här och hjälpte mej. Det var jag väldigt tacksam för. Det hade regnat och blåst som f-n hela natten så jag började morgonen med att ta in alla stona så det fick torka och äta lite hö. Agneta kom och vi gick över drygt 10 ston. Tre till seminering och så hade jag tre beställningar på Teddan. Farolera hade inte behagat släppa sitt ägg så vi fick hinna med att betäcka henne oxå innan jag kunde till slut komma iväg vid 16-tiden. Körde till Lubeck i fruktansvärt oväder och var framme vid hotellet 21.30 Lördagen sjöng vi i Maria-kyrkan i Lubeck. Det var en upplevelse jag aldrig glömmer. 11 sekunder tog det för ljudet att komma tillbaka i eko. Inte helt lätt...På söndagen sjöng vi först i en annan Lubeck-kyrka och på kvällen hade vi konsert Hamburg. Mina solon gick utmärkt! Härligt! Jag gav mej av fårn Hamburg kl 20 och låg i min säng 01.30 Inga problem att somna direkt...

Idag var det upp som vanligt och fixa i stallarna. Hade tyvärr ingen hjälp idag, men det gick bra ändå. Hann precis klart med all mockning och stallskötsel samt intag av ston tills Agneta kom. Fredagens seminerade ston var alla klara och ingen ny i brunst. Bara en beställning idag. Så på eftermiddagen målade jag klart gästrummer och möblerade och gjorde fint för min nya praktis Frida som kom i kväll och ska stanna i 4 veckor. Verkar vara en trevlig tjej! Nu blir det the i soffan och snart sängen. Sover nog ganska gott i natt med...

Alferez son pussas med uppfödarens dotter

1-årigt sto Ezmeralda, e. Zagal u. Pippi (SWB)

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22 23 24 25 26 27
28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards