Pepino - dressage & breeding

Alla inlägg den 2 juni 2009

Av Sara - 2 juni 2009 20:22

I går var första praktikdagen för mina nya praktisar Mikaela & Anna från Dingle. Två pigga och glada tjejer! Vi började dagen med att mocka ut Nexis bädd, som legat sedan i höstas... Tänkte sätta fart på dem direkt =)

Det gick ganska enkelt när vi var tre. Sen tog vi pojkarnas stall. Agneta kom vid 11. De två nya stona som kom i kvällen innan hade precis ovulerat så det blir till att vänta in nästa brunst....Fick lite beställningar och så skulle Romera semineras här hemma. På kvällen kom en kär bekantskap tillbaka. Han ska säljas igen. Hästen är Randu, som såldes förra sommaren. Han är en väldigt trevlig liten häst. Ska bli skoj att ha en så otroligt snäll och trygg häst som jag kan njuta av på härliga uteritter.

Idag var det ännu en härlig sommardag. Vi har haft ca 25 grader både igår och idag. Underbart! Våra små föl och deras mammor har varit ut på nätterna oxå. Bara Nexi och hennes nykläckte unge som är inne. Och hingstarna förstås. Så det går oerhört fort att fodra och släppa ut! =)

Jag red först Randu på ridbanan. Han kändes ganska fin! Helt cool och snäll. Sen sadlade jag Teddan. Har inte ridit honom sedan den misslyckade Joao-träningen förra söndagen. Förväntade mej att han skullle ha en aning överskottsenergi, men han gjorde sitt livs bästa träningspass. Underbaaart! Lugn och fin i skritten. Söker sej neråt så fort man erbjuder honom tygeln. Traven var oerhört spänstig, mjuk och taktmässig. I galoppen blev han liiite för pigg men det kan jag förlåta. Gjorde mycket fina galoppfattningar från skritt och härliga slutor. Ja, ganska nöjd var jag. Var det Joaos handpåläggning kanske?

Teddy & jag på hingstvisningen i våras

 

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22 23 24 25 26 27
28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards