Pepino - dressage & breeding

Alla inlägg den 27 maj 2009

Av Sara - 27 maj 2009 21:32

Idag kom Camilla igen och vi mockade som galningar och tömde två bädd-boxar till. Hann även med pojkarna innan Agneta kom. Två ston var klara, bara att vänta 16 dagar och två fick beställas mera sperma till. Sen var det ett par som fick sprutas igång och någon vi avvaktar tills fredag med. Det flyter på väldigt bra tycker jag. Agneta är verkligen en pärla. Pigg, glad och trevlig ochffa väldigt kunnig och skicklig seminveterinär. Jag är såå lycklig att ha henne här!

Sen besiktigade Agneta Fanfarron och därefter skrev Camilla och köparen papperna. Sen fick han hoppa in i deras transport och följa med dem hem till Veddige. Lycka till med honom Anette! Det är en härligt häst!

Camilla & jag firade med hamburgare på grillen i Tågarp =)

På eftermiddagen blev det ytterligare en shoppingtur. Denna gången till Ekeby möbelaffär där jag beställde en soffa & fåtölj. Åhh vad roligt! Trist bara med 6-8 veckors väntan...På vägen hem hämtade jag en låda Ludwigs Champion till ett jättefint Cortez-sto som är här. Skönt att kunna seminera stona samma dag som man u-ljudar. Den andra halvblodsdamen får vänta på sin låda tills i morgon bitti.

På kvällen var jag & Elina nere hos småpjkarna och borstade och pysslade med dem litegrand. De är bara helt underbara och det är ro för själen att umgås med dem nere i deras vackra stora hage.

Galope i vacker miljö

Galope & jag myser. Han är 166 cm nu...

Elina borstade på Trazzel & Amigo

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards