Pepino - dressage & breeding

Alla inlägg den 26 maj 2009

Av Sara - 26 maj 2009 21:18

Ägnade hela förmiddagen åt stallvård. Mockade 14 boxar + att jag tömde två bäddar. Blev 8 kärror i den ena och 11! i den andra. Skurade alla vattenhinkar, sopade spindelväv, räfsade och skyfflade som en galning. Bra och gratis motion =)

Sen var det pojkarna. Teddy & Zancado (som numera kallas Zacke) fick stå inne när jag mockade. De som blir inne har då förmånen att få skönhetsvård i samband med att deras box mockas. Zacke står fint i gången nu och flyttar sej snällt åt sidan när man kommer i gången. Var ute i stohagarna och kollade över alla tjejerna och medicinerade dem som står på behandling. Skurade vatten baljorna till dem oxå och kelade lite.

Eftermiddagen ägnade mamma och jag åt städning och röjning innomhus. Jag har svåra dilemma nu när ovanvåningen är klar hur allt ska möbleras och inredas. Just inredning är mina tredje passion här i livet (efter 1. Hästar och djur, 2.sång) så jag är oerhört petig och allt måste övervägas noggrant innan jag betämmer mej för hur saker och ting ska stå eller se ut. Var även på IKEA & Bauhaus (!) en sväng på kvällen.

Stona med föl och Nexi samt två seminston får stå inne på nätterna. Men jag flyttade ut Danza & Fendi till resten av singelstona. Då blev det tjolahoppsan! Men alla lugnade sej snart och sen gick de och betade igen =)

Mastia & föl Campanula

Vi har alltså fått besök av vår uppfödda Danza-P. En mycket glad överraskning att träffa henne, har inte sett henne sen hon var 2 år och så fint hon utvecklats! Mycket Zagal i henne!

Danza-P & helsystern Fendi-P

Så här tokiga blev stoflocken när Fendi & Danza kom in till dem. Hela cirkusen avstannade dock efter 1 minut.

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards