Pepino - dressage & breeding

Alla inlägg den 22 maj 2009

Av Sara - 22 maj 2009 20:51

Idag åkte praktis-Malin hem. Lite vemodigt. Man fäster sej lite vid tjejerna som stannar så länge. Och så vet man att man med största sannolikhet aldrig kommer att träffa dem igen. Lycka till i framtiden Malin! Du är en duktig tjej!

Många ston att u-ljuda idag. Alla hade skött sej och släppt ägg som vi hoppats på, kommit i brunst eller var dräktiga. Jippie! Det är så oerhört roligt med avel. Om jag tvingades välja ridning eller avel hade jag inte tvekat. Säger jag nu iallafall. Fråga mej igen i slutet av juli, så är nog svaret ett annat...Fick några nya beställningar på Teddy och två nya ston här. Båda var i full brunst och klara att seminera. Den som skulle till Teddan var ju perfekt, men det andra stoet får inte sin sperma förrän i morgon. Hoppas det inte blir för sent!

Nu var även Fendi i högbrunst stå Ville fick betäcka henne. Hon stod som ett 15-årigt sto som var betäckt naturligt varje år. Vilken klippa! Och detta var alltså hennes första gång! Båda var helnöjda!

Sen red jag Teddy. Han har lite svårt med koncentrationen nu när han tappas varannan dag. Om ett sto gnäggar i hagen blir han kollrig! Hoppas han håller sej på mattan på Ribban i morgon...

Fick blombud på kvällen! Det var roligt. Händer ju inte så ofta. Det var från Maria & Pedro på Mallorca som tackade för hjälpen med ett sto jag haft här. Gulligt! Ska nog boka en resa till Mallorca i augusti.

Fick denna bilden från Spanien idag. Det är Gaditano, Gittans första avkomma, född 2000. Han är 170 cm hög och tävlar Prix S:t Georg. Snygging!


Ikväll är Mats ute med grabbgänget. Själv njuter jag av en ensam kväll hemma i lugn och ro. Nja helt ensam är jag förresten inte. Jag sällskapar med Ben&Jerry. Helt ok sällskap.

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards